Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
film og dokumentare danske..
NFP
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2014 15:15

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Her er vaerktoejet til at downloade clips/film/video etc fra bl.a. YouTube


http://www.freema...ownloader/

Set fungerer fint.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
elmer
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2014 09:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 146
Tilmeldt: 12.10.09
 Status: Offline

hej dutling68

hvilket program bruger du til at downloade film fra DR og TV2
www.thai-dk.dk/images/smiley/cool.gif
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2014 12:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

det er fra en god ven som har optaget det til mig da han har den samme interesse for film og dokumentare som mig han har optaget i mange år og har gemt dem og så har vi FileZilla https://filezilla-project.org/ og på den måde overføre vi til hinanden...


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2014 03:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

elmer skrev:
hej dutling68

hvilket program bruger du til at downloade film fra DR og TV2


hej, vil du downloade film fra nettet findes der mange gratis programmer som klare You type og visse andre sider godt

vil du hente film ned fra TV2, DR tv og mange andre må du til lommerne 150 kr koster det bedste program "Internet Download Manager" du finder det her http://www.intern...nager.com/

du kan også snyde lidt og hente det helt gratis her http://kortlink.d... jeg vil fraråde dig denne løsning da der er en hel del virus og skidt i de programmer fra den side
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2014 03:36

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

dr tv kan man se i Thailand, hvis man kan leve med at udsendelsen er lidt forskudt..
Direkte udsendelser kan man ikke.
http://www.dr.dk/...
Kun dem hvor der står... se program.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
elmer
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2014 04:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 146
Tilmeldt: 12.10.09
 Status: Offline

gasolin dokumentar fra 2006 er bare noget for sig selv, en herlig udsendelse tak for det
www.thai-dk.dk/images/smiley/cool.gif
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2014 05:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

dr tv kan man se i Thailand, hvis man kan leve med at udsendelsen er lidt forskudt..
Direkte udsendelser kan man ikke.
http://www.dr.dk/...
Kun dem hvor der står... se program.....
https://vpn-byen.dk/
Du kan se alt det danske tv du vil over en VPN forbindelse og direkte tv2 må du dog betale ekstra for lige som i Danmark
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2014 10:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

i dag har jeg set Drømmen om en familie et stærkt program der gav stof til efter tanke

tak dutling68
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2014 11:03

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Det er en rigtig god ide at lægge disse fine dokumentarer ud Dutling68. Tak for det!

Blot til orientering hvis du, eller andre, ikke allerede kender det findes der også et meget enkelt program til overførsel af video/film og andre store filer.

https://www.wetra...

Der skel ikke installeres noget på computeren så meget enkelt at bruge
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2014 03:58

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Lidt om bøger også.

Til dem som gerne vil læse danske bøger kan anbefales at købe en tablet. Selv bruger jeg en billig Samsung 7 tab 3. Ikke verdens hurtigste men ok til formålet. Jeg bruger den lille 7" da den er i bogformat og kan holdes i 1 hånd når man læser. Jeg anvender ereolen.dk som er gratis og man kan låne 4 bøger om måneden på mit bibliotek, Ikast-Brande. Der er muligvis lidt forskellige regler. Til supplement, jeg læser meget, bruger jeg MOFIBO som koster 99 kr pr måned. Godt alternativ til de som er frameldt folkeregisteret i DK og som måske ikke kan bruge ereolen.
Både ereolen og MOFIBO har applikationer son kan downloades til både Apple og Android fra henholdsvis Apple Store og Google Play Store.
Når bøgerne er downloaded kan de læses uden internet adgang. På ereolen kan du have 4 bøger ad gangen på din læseliste + xx antal på huskelisten til download når der er plads. De 4 på læselisten kan læses uden internet forbindelse. På MOFIBO kan du have 3 på læselisten og ubegrænset antal i din bogreol til senere download når der er plads på læselisten.

I kan gå ind på henholdsvis "ereolen.dk" og mofibo.com for yderligere information og for at se udvalget i bøger og der er rigtig godt udvalg begge steder i alle genrer. Der findes også andre "boghandler" på nettet men de er dyrere. Kan nævnes RIIDR.com og SAXO.com m.fl.

Dette er blot et forslag til dem der gerne vil læse på dansk og også gerne vil være fri for at slæbe en masse kg fra Danmark. En 7 tommer tab (foretrækker jeg) i tasken og du har altid din bog ved hånden hvad enten du har adgang til internet eller ej.

Jeg er gerne behjælpelig hvis der er spørgemål desangående.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mp
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2014 06:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 15.11.14
 Status: Offline

soi8 skrev:
Lidt om bøger også.

Til dem som gerne vil læse danske bøger kan anbefales at købe en tablet. Selv bruger jeg en billig Samsung 7 tab 3. Ikke verdens hurtigste men ok til formålet. Jeg bruger den lille 7" da den er i bogformat og kan holdes i 1 hånd når man læser. Jeg anvender ereolen.dk som er gratis og man kan låne 4 bøger om måneden på mit bibliotek, Ikast-Brande. Der er muligvis lidt forskellige regler. Til supplement, jeg læser meget, bruger jeg MOFIBO som koster 99 kr pr måned. Godt alternativ til de som er frameldt folkeregisteret i DK og som måske ikke kan bruge ereolen.
Både ereolen og MOFIBO har applikationer son kan downloades til både Apple og Android fra henholdsvis Apple Store og Google Play Store.
Når bøgerne er downloaded kan de læses uden internet adgang. På ereolen kan du have 4 bøger ad gangen på din læseliste + xx antal på huskelisten til download når der er plads. De 4 på læselisten kan læses uden internet forbindelse. På MOFIBO kan du have 3 på læselisten og ubegrænset antal i din bogreol til senere download når der er plads på læselisten.

I kan gå ind på henholdsvis "ereolen.dk" og mofibo.com for yderligere information og for at se udvalget i bøger og der er rigtig godt udvalg begge steder i alle genrer. Der findes også andre "boghandler" på nettet men de er dyrere. Kan nævnes RIIDR.com og SAXO.com m.fl.

Dette er blot et forslag til dem der gerne vil læse på dansk og også gerne vil være fri for at slæbe en masse kg fra Danmark. En 7 tommer tab (foretrækker jeg) i tasken og du har altid din bog ved hånden hvad enten du har adgang til internet eller ej.

Jeg er gerne behjælpelig hvis der er spørgemål desangående.


Det lyder interessant.
Men jeg mener at have læst her på siden, at du er bosiddende i Thailand, så hvordan hænger det sammen med, at du kan bruge "dit bibliotek", Ikast-Brande ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2014 10:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

du kan også downloade nogle e-bøger danske gratis her er et par link


https://www.goodr...is-e-b-ger


http://www.libris...boeger.htm


http://fresk.dk/2...elt-gratis
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2014 13:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

soi8 skrev 19-11-2014 08:58 Jeg er gerne behjælpelig hvis der er spørgemål desangående.

mp skrev 19-11-2014 11:32 Det lyder interessant.
Men jeg mener at have læst her på siden, at du er bosiddende i Thailand, så hvordan hænger det sammen med, at du kan bruge "dit bibliotek", Ikast-Brande ?

Vil du eller kan du ikke svare mp soi8 ??? Du har da været på mange gange i dag
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2014 14:21

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

maichai skrev:
soi8 skrev 19-11-2014 08:58 Jeg er gerne behjælpelig hvis der er spørgemål desangående.

mp skrev 19-11-2014 11:32 Det lyder interessant.
Men jeg mener at have læst her på siden, at du er bosiddende i Thailand, så hvordan hænger det sammen med, at du kan bruge "dit bibliotek", Ikast-Brande ?

Vil du eller kan du ikke svare mp soi8 ??? Du har da været på mange gange i dag


Maichai.
Selvfølgelig kan og vil jeg da svare. Jeg har svaret på privat besked korrespondance, da det ikke rigtigt kommer sagen ved hvor jeg er bosiddende, men jeg kan da godt oplyse her også at jeg ikke har fast bopæl i Thailand og jeg, som tidligere nævnt, ikke kender reglerne angående lån på biblioteket hvis man er frameldt folkeregisteret i DK. Bl.a. derfor foreslog jeg muligheden både med ereolen og med Mofibo.
Opslaget var tænkt som en hjælp til dem der gerne vil læse på dansk uanset hvor de befinder sig i verden.
Haha, godt du holder øje med om man er på Maichai.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2014 15:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Haha, godt du holder øje med om man er på Maichai
.
Næ det gør jeg nu ikke men det kunne man jo se i replikboksen
Og jeg har aldrig hørt om det du skriver med hensyn ti l
Både ereolen og MOFIBO har applikationer son kan downloades til både Apple og Android fra henholdsvis Apple Store og Google Play Store.
Når bøgerne er downloaded kan de læses uden internet adgang. På ereolen kan du have 4 bøger ad gangen på din læseliste + xx antal på huskelisten til download når der er plads. De 4 på læselisten kan læses uden internet forbindelse. På MOFIBO kan du have 3 på læselisten og ubegrænset antal i din bogreol til senere download når der er plads på læselisten.

I kan gå ind på henholdsvis "ereolen.dk" og mofibo.com for yderligere information og for at se udvalget i bøger og der er rigtig godt udvalg begge steder i alle genrer. Der findes også andre "boghandler" på nettet men de er dyrere. Kan nævnes RIIDR.com og SAXO.com m.fl.

Og derfor undre det mig at du ikke svarede mp Nu kunne jeg aldrig finde på at læse en bog på en PC eller en tablet men det er jo en smagssag jeg læser mange bøger her som jeg bytter mig til så det var kun af interesse jeg savnede svaret med hensyn til biblioteket som jeg i høj grad savner her i Thailand
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2014 15:56

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

maichai skrev:
Haha, godt du holder øje med om man er på Maichai
.
Næ det gør jeg nu ikke men det kunne man jo se i replikboksen
Og jeg har aldrig hørt om det du skriver med hensyn ti l
Både ereolen og MOFIBO har applikationer son kan downloades til både Apple og Android fra henholdsvis Apple Store og Google Play Store.
Når bøgerne er downloaded kan de læses uden internet adgang. På ereolen kan du have 4 bøger ad gangen på din læseliste + xx antal på huskelisten til download når der er plads. De 4 på læselisten kan læses uden internet forbindelse. På MOFIBO kan du have 3 på læselisten og ubegrænset antal i din bogreol til senere download når der er plads på læselisten.

I kan gå ind på henholdsvis "ereolen.dk" og mofibo.com for yderligere information og for at se udvalget i bøger og der er rigtig godt udvalg begge steder i alle genrer. Der findes også andre "boghandler" på nettet men de er dyrere. Kan nævnes RIIDR.com og SAXO.com m.fl.

Og derfor undre det mig at du ikke svarede mp Nu kunne jeg aldrig finde på at læse en bog på en PC eller en tablet men det er jo en smagssag jeg læser mange bøger her som jeg bytter mig til så det var kun af interesse jeg savnede svaret med hensyn til biblioteket som jeg i høj grad savner her i Thailand


Ah, nu forstår jeg. Mit opslag kunne måske misforstås da jeg skrev "Mit bibliotek" men med det mente jeg jo mit elektroniske bibliotek EREOLEN. Man er nemlig tilknyttet det samme bibliotek elektronisk som ens fysiske bibliotek.

Nå, men Maichai, jeg vil nu anbefale dig at give det en chance det der med at læse på tablet. Jeg sagde præcis som dig for nogle år siden men da jeg begyndte at rejse meget arbejdsrelateret fandt jeg ud af at det var rigtig godt og bekvemt. Der kunne godt gå både 1 og 2 måneder imellem jeg var tilbage på min base og alligevel havde jeg altid mine bøger ved hånden uden at slæbe rundt på en masse kg. På en 7-8 tommer har du bogformatet og du kan jo indstille skrift og baggrundslys så det ligner til forveksling en fysisk bog. Prøv at gå ind på MOFIBO.com på din pc og kig på det. Man kan endda få den første måneds medlemsskab helt gratis og der er ingen binding overhovedet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2014 23:43

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Det kunne man da sagtens dutling. Jeg overvejede det også, men du kaldte jo din tråd for "Film, bøger, etc." så jeg lagde derfor mit indlæg på den.

Skal vi ikke lade ADM vurdere om han vil flytte det til en ny tråd???
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-11-2014 00:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

soi8 skrev:
Det kunne man da sagtens dutling. Jeg overvejede det også, men du kaldte jo din tråd for "Film, bøger, etc." så jeg lagde derfor mit indlæg på den.

Skal vi ikke lade ADM vurdere om han vil flytte det til en ny tråd???


måske nogle briller ville hjælpe dril men hvor skriver jeg om bøger.....tråden hedder film og dokumentare danske......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-11-2014 01:14

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

dutling68 skrev:
soi8 skrev:
Det kunne man da sagtens dutling. Jeg overvejede det også, men du kaldte jo din tråd for "Film, bøger, etc." så jeg lagde derfor mit indlæg på den.

Skal vi ikke lade ADM vurdere om han vil flytte det til en ny tråd???


måske nogle briller ville hjælpe dril men hvor skriver jeg om bøger.....tråden hedder film og dokumentare danske......



Se emne
Thai-Dk Din debat side :: Thai DK :: Film, bøger etc
Det beklager jeg så. Jeg kiggede på ovenstående som jo er emnet og måske ikke gælder tråden. Det var jo bestemt ikke min hensigt at infiltrere dig udmærkede tråd. lad os se om ikke ADM evt. flytter det der omhandler bøger.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 16:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 101
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Vores gamle Danmark - film fra fortiden Film, bøger etc 4 04-03-2024 16:51
Den danske gård i Thailand Hele Thailand 6 07-02-2024 16:03
Nytårstalerne fra den danske dronning og den thailandske konge er nu klar. Den Royale blog 2 01-01-2024 08:04
Chikane og mobning på danske skibe Diverse 5 12-10-2023 21:46

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 97,871,214 Unikke besøg | jQ Blog