Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
H1N1 lukker Ukraine
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 17:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hvad er der sket blusser det nu op igen kommer det også til thailand og dk igen

Ukraine er i undtagelsestilstand, mens H1N1-smitten hærger landet. Grænserne til omverdenen overvåges nøje, mens regeringen overvejer, om de skal lukkes helt.



I Ukraine har premierminister Yulia Tymoshenko lukket skoler, biografer, sportsanlæg og alle andre steder, hvor folk stimler sammen. Kun dagligvareforretninger er åbne.

Det sker som modangreb på H1N1-pandemien, hvor 53 ukrainere nu er døde, skriver den ukrainske avis, Pravda.

Landet har bedt omverdenen om nødhjælp, og Polen er ved at levere en million beskyttelsesmasker og en række mobile diagnoselaboratorier.

Vacciner, beskyttelsesdragter og anden nødhjælp ankommer lige nu fra Rumænien, Slovakiet og Ungarn. Premierministeren fortæller, at landet er i tæt samarbejde med Verdenssundhedsorganisationen WHO for at forhindre, at smitten spreder sig endnu mere.

Ukrainske sundhedsmyndigheder skønner, at 185.000 mennesker er smittede med influenzavirusset. Heriblandt er over 80.000 børn.
Værst er smitten i de vestlige regioner Ivano-Frankivsk, Lviv, Rivne og Ternopilska, der ligger op mod Polen.

Grænsen til Polen overvåges lige nu nøje, og alle ind- og udrejsende får besked om, hvordan de bedst undgår at sprede smitte.
Det overvejes lige nu, om grænsen helt skal lukkes, fordi mange polakker i disse dage valfarter til slægtninges gravsteder i Ukraine i anledning af Allehelgensdag.


kilde http://www.berlin...verden-107
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 18:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det kan være man skal ligge ens livstil lidt om ved ikke

http://www.alun.d...rsvar.html

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 18:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

lindyras skrev:
Det kan være man skal ligge ens livstil lidt om ved ikke

http://www.alun.d...rsvar.html

lindy


Rigtig god artikel, du der har fundet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 18:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja Freja men der skal vel også være lidt af det sjove i livet skaalhvis vi alle lever efter det så er alle læger overflødige*DR*

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 19:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

s'følig skal der da være plads til sjov og ballade, men det ene udelukker jo ikke det andet, jeg lever efter alle "lægens" foreskrifter:D men har da et indholdsrigt og spændende liv alligevel.
Hvad hjælper det at være succesfuld på eksamensbeviset, hvis du føler dig udtørret og vissen indeni. Jeg er passioneret omkring mit arbejde, tænker strategisk, er målrettet og resultatskabende, ja det syntes jeg i alletilfælde selv:)
Mit glade sind, gør nok at jeg føler et meget stort dgl. overskud, og det er åbenbart vitaminer nok for mig, jeg er så at sige aldrig syg, tror det har noget at gøre med min positive indstilling til livet. Lever efter motto'et at både for meget og for lidt, begge dele kan være lige skadeligt.
Jeg drikker ikke meget alkohol da jeg kun tåler et par glas før jeg bliver rigtig dum at høre på:) til gengæld ryger jeg desværre, til stor fortrydelse for min bedre halvdel, men hans moral prædiken kan jeg heldigvis ikke høre ude i garagen,men jeg er da flov, når jeg og min cecil står og gemmer os.
Jeg holder af de simple ting her i livet,mænd for eksempel:D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 19:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg drikker ikke meget alkohol da jeg kun tåler et par glas før jeg bliver rigtig dum at høre på

Freja endnu har jeg ikke mødt nogen der er blivet klogere at høre på efter 10-12 genstandeølkrus og slet ikke kvinder:LOL

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 19:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hi Hi nej hvad er det nu man siger " efter regn gror græs, efter vin vokser vås "
Personligt bryder jeg mig meget lidt om for berusede kvinder, de bliver tit så vulgære og sentimentale. Ik lige mig. Som sagt tåler jeg det også dårligt, først taler jeg som et vandfald, dernæst går jeg ud som et lys, ik så heldigt for den der skal bære mig hjem.:D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 20:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

:| Ja heldigvis kan jeg heller ikke tåle så meget mere ( siger min Doktor ) men hun er også Kvinde :LOL
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
DD Inn lukker/ DD Inn overlever Nyheder fra Pattaya 3 28-04-2024 17:22
Similan Island lukker 16. maj til 15. oktober 2023 Nyheder fra Phuket 2 10-05-2023 08:45
Thailand lukker skaldyrsmarked efter coronaudbrud Nyheder på dansk 1 20-12-2020 12:41
Thai Airways lukker midlertidigt til CPH Flyselskaber 3 25-03-2020 04:28
De danske grænser lukker som følge af coronavirus. Lukning varer frem til 13. april Udenfor Thailand 2 13-03-2020 19:56

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.42 sekunder | 99,766,589 Unikke besøg | jQ Blog