Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Jernbanecafeen
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-04-2020 14:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg sad og kom til at tænke på et af mine gamle stamværtshuse i København, nemlig Jernbanecafeen i Reventlowsgade på Vesterbro.

Stedets klenodie var en gammel sur tjener der forulempede gæsterne på det groveste, første gang blev jeg lidt tøsefornærmet indtil jeg opdagede at han ikke gjorde forskel på os, han hadede os allesammen lige meget.

Og efter en tid begyndte man at holde lidt af den gamle gnavpot, han havde en særlig grovkornet københavnsk humor man nok skal være indfødt for at sætte pris på, og man kunne endda luske et smil ud af ham, når han havde fået bajere nok.

Der kunne man møde de mest utrolige personligheder, det var et af de såkaldte brune værtshuse hvor man kunne råhygge sig uden at være bange for at falde udenfor rammen.

Det er en del år siden jeg var der sidst men det ligner "næsten" sig selv https://jernbanec...
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-04-2020 15:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

det ser godt ud de hygger sig på stedet










Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-04-2020 08:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja det var et hyggeligt værtshus, men jeg kan se der er sket meget siden jeg kom der.
Sådan kan det gå når en kvinde går i gang med at molestrere et smukt gammelt Mancage.

Så vidt jeg husker havde de ikke Billiard der, det var ellers noget jeg/vi holdt meget af dengang, vi gik på turne i weekenden rundt om på Nørrebro, Vesterbro, Frederiksberg og den indre by.

Vi var, hvis jeg selv skal sige det, ret giftige på billiardet, og plejede at komme hjem med flere penge i tegnebogen end vi havde haft med hjemmefra, og lommerne fyldt med cigaretterThumb

Desværre findes mange af de gamle værtshuse ikke mere, folk har fået andet at fordrive tiden med, men hvis man giver sig tid så er der stadig et par steder der er værd at besøge.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2020 12:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jernbanecafeen er et ryger-værtshus, og det er en af de ting jeg kan lide ved Danmark, der findes der steder for alle, både rygere og ikke rygere.

Ikke som her i Sverige hvor man ikke må ryge nogen steder, ikke en gang udenfor på fortovsrestauranter i Guds frie luft, ja det er så slemt at man ikke må ryge udenfor en indgang til snart hvad som helst der måtte ligge i nærheden, loven siger ikke noget om hvor langt fra man skal være, men den siger at det er ejeren der har ansvaret for at loven bliver overholdtved ikke

En del barejere har beklaget sig over at gæsterne der ryger udenfor vil skide dem et stykke når de har fået et par bajerenej

Hvor det skal ende er der ingen der ved, politiet gider ikke rigtig tage sig af det, når de endelig langt om længe når frem til gerningsstedet sidder de fomastelige pænt på deres barstole igen.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 99,112,507 Unikke besøg | jQ Blog