Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Kinafeber
yindee
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2020 18:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Ha ha, nu er tyskerne også gået helt amok.

Nu er det forbudt at være mere end to forsamlet, næste gang bliver det forbudt at være forsamlet med sig selvGrin
https://www.dr.dk...d-personer


hvad med en familie far, mor og et spædbarn må de opholde sig sammen. Eller endnu være en enlig mor med 4 små børn
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-03-2020 19:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja yindee det var også noget jeg bed mærke i.

De mener måske at vi er farlige allesammen, og ikke må omgås hinanden
hvad ved jeg.
Men hvad skal vi så gøre et eller andet sted skal vi vel være.

Jeg har nu en lumsk mistanke om at der er nogen der tager fis på os.
For hvordan er det muligt at vælte hele Verdensøkonomien bare på grund af en virus som vi ellers altid plejer få på denne årstid.

Jeg kan huske da fruen og jeg flyttede til Sverige i 1984, vi var aldrig syge selvom svenskerne hvert år led af en slags influenza, og vi har heller ikke været det siden.

Nu falder de som fluer, om de fejler noget ved jeg ikke, og parkeringspladsen er fyldt med biler selv en mandag morgen, men måske har de bare lugtet lunten og får sig et par dage på sofaen.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
peter greersen
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2020 08:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 81
Tilmeldt: 14.10.18
 Status: Offline

lidt til at fordøje livet

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2020 15:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Kan det nu være rigtigt det der med den virus, det kommer meget belejligt for Kina der er inde i en handelskrig med USA og er trængt op i et hjørne, så man må sige det kommer som en gave fra oven.

Eller er det et udspekuleret biologisk angreb på Verden med det formål at overtage det økonomiske herredømme samtidig med de lamslår deres hovedfjende Donald Trump og et USA der nu må bruge alle kræfter på bare at holde hjulene i gang

Lidt mystisk er det at kineserne lykkedes at stoppe virussen så hurtigt, og nu er i gang med at starte deres industri op igen, mens resten af verden slås for at overleve.

Feberfantasi, ja måske, men husk på at virkeligheden kan overgå fantasien.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-03-2020 14:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det begynder at se voldsomt ud, nu er der ca. 35000 døde i Verden og det er ud af en befolkning på kun lidt over 7 milliarder.

Nu er det ikke for noget, men er det her ikke lidt overdrevet, ja jeg spørger bare.

Det bliver spændende at se hvem der tjener mest på at sprede skræk og rædsel over vore syndige hoveder.

De sædvanlige kriminelle har været godt i gang længe med at stjæle fra de gamle, som de plejer.

Men hvad med de store tyveknægte, det ser ud til de er begyndt at fremstille helt overflødig mundbeskyttelse til de rædselsslagne befolkningers regeringer der ikke aner deres levende råd, og køber skidtet for at se handlekraftige ud (og for at blive genvalgt)

Prøv at læse nyhederne, det er til at få spat af, sker der ikke noget andet end det corona-fis.

Og sig mig hvorfor alverdens økonomier skulle vælte på grund af at et virus.
Det hænger ikke sammen når man ser hvor få der dør i hvert enkelt land, og det er det der betyder noget, ikke hvor mange der dør i resten af verden.


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiny
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2020 09:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 29.06.10
 Status: Offline

skipper skrev:

Og sig mig hvorfor alverdens økonomier skulle vælte på grund af at et virus.
Det hænger ikke sammen når man ser hvor få der dør i hvert enkelt land, og det er det der betyder noget, ikke hvor mange der dør i resten af verden.



jeg syntes det er utroligt at store firmaer påstår, at de ikke kan betale deres husleje de næste tre mdr. bare fordi de har lukket ned i 1 mdr tid

det lugtet lidt af, vi vil ikke betale, vi vil ha et kæmpe overskud igen i år
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-03-2020 11:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvis de er så utilfredse så kan de jo sagsøge Kina, det er dem der har smittet hele Verden, men det er selvfølgelig lettere at tømme statens lommer, og lade befolkningen betale af på regningen mange år frem i tiden.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2020 13:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu begynder det at ligne noget.

Kina er i gang med et af verdens største bedragerier, først spreder de en dødelig virus over Verden, dernæst står de parat til at "redde" den ved at tilbyde udstyr der kan mildne lidelserne, om de scorer kassen på det her? Åh ja bare vent og se.

Det hele er tilrettelagt og gennemført takket være en analfabetisk Præsident i USA der ikke aner hvad der foregår rundt om ham.

Han er begyndt at lære hvad vi andre allerede har lært, dont fuck with a Chinese in business, de hader at tabe ansigt, det er det værste de ved.

Og hvem tror I kommer til at betale for alt det her.

Det første kinesiske fly med "hjælp" er allerede landet i Danmark, og mange flere følger efter.

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2020 18:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 917
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

jeg tror sku du har ret Skipper, de skævøjede tager røver på verden, se med her


Coronavirus: Kinesiske leverandører oversvømmer Europa med defekt medicinsk udstyr

I Spanien har sundhedsministeriet afsløret, at 640.000 coronavirustests, som man havde købt af en kinesisk leverandør, var defekte. Desuden var yderligere en million coronavirustests, leveret til Spanien den 30. marts af en anden kinesisk producent, også defekte.

Det tjekkiske nyhedssite iRozhlas har rapporteret, at 300.000 coronavirus testmaterialer, leveret af Kina, havde en fejlprocent på 80%. Det tjekkiske indenrigsministerium havde betalt 2,1 millioner dollars for udstyret.

Den brutale sandhed er, at Kina synes at udvise foragt for de normale regler for adfærd på hvert eneste område af livet — lige fra sundhedspleje til handel og fra valutamanipulation til indenlandsk undertrykkelse.

Over én million ubrugelige kinesiske masker til Holland

Den 28. marts var Nederlandene tvunget til at tilbagekalde 1,3 millioner ansigtsmasker, som var fremstillet i Kina, fordi de ikke levede op til de minimale sikkerhedsstandarder for medicinsk personale.

Over en halv million kinesiske tests var defekte

I Spanien har sundhedsministeriet i mellemtiden, den 26. marts, afsløret, at 640.000 coronavirustests, som var blevet indkøbt fra en kinesisk sælger, var defekte.

Slovakiet. Den 1. april sagde premierminister Igor Matovič, at mere end en million coronavirustests, som var blevet leveret af Kina for en kontant betaling på 15 millioner euro (16 millioner dollars), var unøjagtige og ude af stand til at opdage COVID-19. “Vi har et ton tests og ingen brug for dem,” sagde han. “De burde bare smides direkte i Donau.” Kina beskyldte det slovakiske sundhedspersonale for at bruge testene ukorrekt.


Den Tjekkiske Republik. Den 23. marts fortalte det tjekkiske nyhedssite iRozhlas, at 300.000 coronavirus testmaterialer, leveret af Kina, havde en fejlrate på 80%. Det tjekkiske indenrigsministerium havde betalt 2.1 millioner dollars for udstyret.


kilde: https://denkortea...ab-forude/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2020 17:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Her i Sverige dør de gamle på alderdomshjemmene som fluer, personalet har ikke den beskyttelsesudrustning der kræves, den findes ikke da politikerne har afskaffet kriselagrene der skulle beskytte befolkningen i tilfælde af krig eller biologiske angreb.

Finland har bibeholdt sine gennem årene og det ses tydeligt at pengene var godt givet ud.

Sverige er ikke et foregangsland hvad angår behandling af syge mennesker, uanset hvad de selv bilder sig ind.

Jeg har boet her siden 1984 og ved at det hele drejer sig om penge og altid har gjort det.

Overalt spares der på alting, lønnen er så lav at det er svært at holde på uddannet personale, i stedet importerer de "læger" og "sygeplejersker" fra Østeuropa der mange gange arbejder med falske papirer de har købt henne i kiosken .

Min kone var inde for at blive undersøgt for hovedpine hos en svensk læge, og fik besked om at hun havde en form for tarmslyng.
Ugen efter fik hun en hjerneblødning og blev hasteindlagt.

Hun klagede senere over den såkaldte læge, og det har så resulteret i at hun er blevet moppet af klathatten lige sidenved ikke

Selv var jeg en vintermorgen ude og lufte vovsen og gled på isen og forstuvede foden.

Det skulle jeg aldrig have gjort, eller rettere sagt så skulle jeg have gjort det inden jeg gik i pension.

Hvad "Doktoren" gjorde?

Jo han gav mig en benskinne med ordene: Lad naturen gå sin gang.
Og så kunne jeg humpe rundt som en anden idiot.

Efter ca. et år måtte jeg overgive mig og købe en bil med automat gear, smerterne i venstre ben blev for store.

Hvis båtnakken nu havde givet mig en sprøjte med Kortison som er det normale ved muskelskader, så havde jeg været fri for at sidde og brokke mig herindelås
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2020 15:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:


Sverige er ikke et foregangsland hvad angår behandling af syge mennesker, uanset hvad de selv bilder sig ind.

Jeg har boet her siden 1984 og ved at det hele drejer sig om penge og altid har gjort det.

Overalt spares der på alting, lønnen er så lav at det er svært at holde på uddannet personale, i stedet importerer de "læger" og "sygeplejersker" fra Østeuropa der mange gange arbejder med falske papirer de har købt henne i kiosken .


havde du skrevet @Danmark er ikke et foregangsland, ville jeg med det samme give dig et 100 prosent ret, der er ikke den store forskel på de to lande Sverige eller Danmark det er et fedt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2020 15:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det er det sikkert yindee, men nu kan jeg ikke rigtig huske hvordan det var i Danmark med sygdomme, det er sjældent jeg har været syg, jeg er brystbarnLove

Her hinsides koster det 300 bananas at komme til lægen jeg ved så ikke om I også må betale dobbelt, først over skatten og siden ved besøg hos en eller anden hekse doktor.

I mit tilfælde bliver det tre gange, da jeg også betaler noget de kalder Sundhedsbidrag til Danmark, uanset om jeg er sund eller ej, og heller ikke har ret til behandling hvis det begynder at knirke både her og derklap
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2020 18:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det ser ud til at fortsætte med al det coronafis, der må være nogen af jer der ikke vasker jeres hænder når I er færdige med hvad pille ved hvad I nu går rundt og piller vednej

Hvor længe skal vi holde ud, og hvorfor skal vi det.

Alle taler om Corona, bare se DRs hjemmeside, der får man det lige i masken hver gang man går ind på siden.
Nu er vi altså ikke tungnemme og den er feset ind på lystavlen at der huserer en virus, og at man kan blive syg af skidtet.

Og hvad så, skal vi grave os ned i et hul og holde vejret til det er ovre, eller skal vi bare gøre som vi plejer.

Ingen nævner livet, og ingen har opfundet en vaccine mod det, men alligevel er det det mest dræbende menneskeheden har været udsat for, dødeligheden er 100%, så hvad piver de for over en skide influenza?

Selv er jeg ganske afslappet, går og handler som jeg plejer, solen er begyndt at kigge frem og udenfor er de gamle begyndt at samles i anlægget rundt om i bebyggelsen hvor de sidder og sludrer sammen om løst og fast.

Og hvorfor ikkeThumb

Livet skal leves det er det eneste vi har.

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2020 15:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det ser ud til det der Corona er godt for miljøet.

Flyene står stille, og alle unødvendige rejser er aflyst som de skulle have været for mange år siden.

Der er lidt piveri fra dem der savner deres kærester i Thailand, om deres såkaldte kærester savner dem er så en helt anden sag.

Mon ikke kæresterne er glade for at slippe for deres renderi, så de i ro og mag kan indkassere de månedlige bidrag uden at være nervøse for om tyrene nu skulle dukke op samtidigStres
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2020 17:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 917
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

skipper skrev:
Det ser ud til det der Corona er godt for miljøet.

Flyene står stille, og alle unødvendige rejser er aflyst som de skulle have været for mange år siden.

Der er lidt piveri fra dem der savner deres kærester i Thailand, om deres såkaldte kærester savner dem er så en helt anden sag.

Mon ikke kæresterne er glade for at slippe for deres renderi, så de i ro og mag kan indkassere de månedlige bidrag uden at være nervøse for om tyrene nu skulle dukke op samtidig
Stres


Skipper, fy skamme, hvordan kan du tro det om de søde uskyldige piger

er det en Dansker, den søde uskyldige pige taler i telefon med

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-05-2020 16:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det ser ud til de er godt i gang med at rydde alderdomshjemmene herovre i Sverige.
Så der bliver plads til det næste læs.

Jeg blev lidt nysgerrig da jeg så at det ikke var tvungent med beskyttelses udrustning på hjemmene, når de gik rundt og fodrede dem og hvad de ellers har for gøremål med de gamle liv inden de skal kules ned.

Ikke overraskende så jeg at de hjem med størst dødelighed var blevet udliciteret til private virksomheder der ved nærmere undersøgelse alle var aktieselskaber, og så faldt tiøren.

Så begyndte jeg at rode lidt i hvem der egentlig står for de lokale klinikker rundt om i de svenske byer, hvor man altid går hen når man er lidt ude af form.

Og det var sgu det samme, hele vejen rundt var man overladt til en flok pengepugere der selv er aktionærer i det firma der bestemmer hvilken medicin man behøver, og hvor længe man behøver være sygemeldt.

Sig mig om den flok indspiste parasitter frivilligt ville betale for nogen som helst udrustning der senere ville blive trukket fra deres årlige fortjeneste?

Gu vil de da ej, efter min mening burde de ansvarlige stilles for en domstol og dømt for drab, og det gælder også de politikere der har udliciteret syge mennesker.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-05-2020 20:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Så er vi ved det næste trin af sæbeoperaen.
Nu er det forbudt at nævne at virusset stammer fra Kina.

Hvor det så stammer fra ved vi først når vi får besked på hvad vi får skrive om hvor det så kommer fra.

Jeg kan garantere det ikke kommer fra mig, jeg vasker hænder og holder afstand til selv konen, hvad I også selv ville gøre hvis I var mig.

Men nu det her med de hundeædere ude i kina, så kan man nok ikke stole helt på dem, jeg har selv sejlet på Shanghai i min ungdom og har haft lidt uheldige oplevelser med det.

Hvordan det vil ende er svært at spå om, men et godt råd er at ikke at lytte til hvad de siger, men at se hvad de gør.
https://www.dr.dk...ene-i-kina
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 99,100,746 Unikke besøg | jQ Blog