Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Car crash cash cow
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-03-2009 16:23



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Friday, March 13, 2009

Car crash cash cow

www.phuketgazette.net/newsimages/bull3132009-7162-1.jpg




STEER CLEAR! The latest victim of Phuket's most dangerous road had four legs, not two.




SRISOONTHORN, PHUKET: Road accidents can be costly for insurers, so when a dead ox was the cause of a two-car collision on Wednesday local police came up with a pragmatic way to ease one insurance company’s financial burden.

Thalang Police Duty Officer Prakorb Boonkwan, notified of the unusual accident on Wednesday morning, was the first to arrive at the scene.

Maj Prakorb found the ill-fated animal lying dead in the passing lane of Thepkrasattri Rd southbound, about 5 kilometers north of the Heroines Monument.

He also found two confused drivers with damaged vehicles parked nearby.

The ox had already succumbed to injuries after wandering onto Phuket’s most dangerous road and being hit by a fast-moving vehicle – one which never bothered to stop.

Soon thereafter, minivan driver Anand Chichana approached at high speed. Spotting the carcass at the last second, he swerved to avoid it. The sudden maneuver caused him to be hit full-square in the behind by an Isuzu D-Max pickup truck driven by Prasit Ngernsongsi.

Fortunately, neither man was injured in the smash.

Neither, too, did anyone come forward to claim ownership of the ox.

This is hardly surprising since its owner would have been held liable for damages caused to both vehicles, according to Maj Prakorb.

So Maj Prakorb decided to let Sri Muang Insurance Company Ltd, Mr Prasit’s insurance company, take the carcass away to sell.

With beef currently selling at around 60 baht per kilogram and the average ox weighing 200kg, the insurer could have clawed back a sizable portion of Mr Prasit’s repair bill.

It seems that one man’s roadkill is another man’s filet mignon.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-03-2009 18:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Dette ser jeg af og til i Isaan.
Og jeg har haft 2 "near miss'es".

Pas på; de vader bare ud på vejen. Og jeg tvivler på at de har en kasKO-forsikring.:D
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-03-2009 10:06



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Men altså hvis det er ejeren af koen der har problemet med forsikring og udbetaling til den stakkels bilejer, så ville jeg jo mene at der kunne være økonomi i at gøre det til en konkurrance for at se hvor mange man kan nå at nedlægge...

Om jeg så lige ville lave mignon af kød der kommer fra et dyr med formodede indre blødning det er jeg mere i tvivl om, men der kan vel laves lidt pølser eller noget ud af den(m)...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-03-2009 11:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Jos
Jeg tvivler på, at du med den udtalelse, har set en bil efter at den har mødt en ko med 80 kilometer i timen.

Du vil have besvær med at nå hen til ko nr 2:D

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-03-2009 11:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

der må jeg give Helge ret, en ko laver faktisk meget skade på en bil når man rammer den

har selv en ko til gode men har haft en hjort :LOL på køleren i Dk



..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-03-2009 13:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Så hellere en hest på kølerenskaal
static.blogo.it/autoblog/ferrari-california/Ferrari_California_06.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
13 Danish passengers injured in van crash, driver killed Nord Thailand 10 12-02-2024 15:01
Hello I am Johnny Cash Udenfor Thailand 3 24-06-2020 12:22
Cash in hand Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 12-02-2020 11:25
Brutal Car Crash In Thailand Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 02-06-2019 16:37
Some tourist visa holders being asked to show Bt20,000 in cash when entering Thailand Visa til Thailand 4 22-07-2017 13:09

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 99,076,303 Unikke besøg | jQ Blog