300 passagerer fanget i Thailand: Flyet er to døgn forsinket
|
thai |
Skrevet d. 09-09-2013 17:12
|
Bruger
Antal indlæg: 3352
Tilmeldt: 03.07.09
Status:
Offline
|
300 passagerer fra det norske flyselskab Norwegian er strandet i Thailands Hovedstad Bangkok. Flyet der skulle have fragtet dem til Stokholm i søndags klokken 9:30 blev aflyst. Nu lyder beskeden fra Norwegian, at de først kommer hjem tirsdag klokken 16:30, altså med en forsinkelse på mere end to døgn.
Blandt de strandede passagerer er danske Kenneth Sørensen, der bor i Sverige hvor han arbejder for Arla Foods. Sammen med sin thailandske kone var han på to ugers ferie i landet, men i søndags blev ferien ufrivilligt forlænget.
- Jeg går glip af tre dage på jobbet, og min kone skulle have været tilbage på sit studie, siger Kenneth Sørensen.
Han føler, at det nærmest er umuligt at komme i kontakt med flyselskabet.
- Vi har fået utrolig lidt information. Norwegian har ingen ansatte i Thailand, så det var lufthavnsansatte, der fandt et hotel til os. Vi kan ikke komme igennem til Norwegian. Alt kommunikation sker gennem hotellet, og de vil ikke oplyse os nummeret, siger Kenneth Sørensen.
To ekstra dage i Thailand - er det så slemt, når nu det regner herhjemme?
- Selvfølgelig er det ikke værst, og jeg har også været i poolen i dag. Men jeg skal hjem og arbejde, og man vil gerne selv bestemme, hvor længe man skal være afsted. Min kone har også været væk fra skole længe nok, siger Kenneth Sørensen.
Norwegian: To døgns forsinkelser er ikke godt nok
Norwegian lægger sig flad ned og beklager den alt for lange forsinkelse.
- To døgns forsinkelse er alt for lang tid. Det skyldes en teknisk fejl på flyet, og det vi vældig, vældig kede af, siger kommunikationschef Lasse Sandaker-Nielsen.
Hvorfor har I ikke sendt jeres passagerer hjem med et fly fra et andet selskab?
- Det kunne vi godt have gjort, men vi har valgt en løsning, hvor vi sender dem hjem med vores eget fly. I mellemtiden er de installeret på et hotel og får mad.
Passagerne klager over manglende information. Hvad siger du til det?
- Vi gør hvad vi kan for at informere vores passagerer så godt som muligt. Vi sender blandt andet sms-beskeder med opdateringer om forsinkelser, siger Lasse Sandaker-Nielsen.
Kenneth Sørensen aviser, at han på noget tidspunkt har modtaget en sms fra Norwegian. Han siger også, at det er sidste gang han flyver med selskabet, der før har budt ham på mindre forsinkelser.
kilde:BT |
|
|
|
|
dardi |
Skrevet d. 09-09-2013 19:50
|
Bruger
Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
Status:
Offline
|
Selvfølgelig skal du da hjem med Norwegian .. så kan de kræve penge for bagage og mad/drikke - én gang til.
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden. |
|
|
|
Pleasantville |
Skrevet d. 10-09-2013 01:48
|
Bruger
Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
Status:
Offline
|
Hvor mange af dem bliver så knaldet for overstay når de endelig kan komme af sted ? |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 07-01-2014 11:02
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
Status:
Offline
|
Nu er den gal igen de har ikke været heldige med deres nye fly, hvad er deres såkaldte billige billetter hver, når der konstant er problemer på rejsen
jeg vil hellere betale lidt mere og være sikker på at komme frem og tilbage til tiden
Norwegian-kaos fortsætter
05-01-2014
Op imod 300 Norwegian-passagerer venter søndag aften i Bangkok på at et indlejet reservefly skal bringe dem til Oslo efter 30 timers forsinkelse. Aftenens flyafgang fra Oslo til New York gennemføres også med reservefly, og dette fly er også forsinket
Det norske lavprisflyselskab Norwegian er i øjeblikket ramt af Murphys love: "Hvis noget kan gå galt, vil det gå galt." Efter flere trafiksammenbrud på langdistanceruterne omkring jul og nytår har weekenden endnu engang budt på store udfordringer for Norwegian.
I fredags måtte passagererne sidde i et Dreamliner-fly i New York-JFK lufthavnen, da snestorm gav store forsinkelser i lufthavnen. Efter at have været igennem de-icing ad to omgange kunne flyet endelig sætte kursen mod Norge med en større forsinkelse. Det betød dog, at besætningen ikke kunne flyve hele vejen tilbage til Norge på grund af hviletidsbestemmelser. Derfor måtte Norwegian sende en besætning med et andet flyselskab til Keflavik-lufthavnen på Island, hvor Dreamlineren landede og derefter et par timer senere fortsatte til Oslo med en ny og udhvilet besætning.
læs mere http://www.check-...svN3fRdUXe |
|
|
|
soi7 |
Skrevet d. 07-01-2014 13:44
|
Bruger
Antal indlæg: 356
Tilmeldt: 10.02.11
Status:
Offline
|
Jeg gad ej heller at satse på Norwegian og få ødelagt sin ferie, mon ikke Thai airways mf, rigtig nyder disse skriverier, Norwegian kan da vist snart ikke holde til mere dårlig omtale. |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 07-01-2014 15:21
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
Status:
Offline
|
Norwegian udbetaler heller ikke erstatning eller kompensation:
http://borsen.dk/...elser.html |
|
|
|
sam |
Skrevet d. 07-01-2014 23:33
|
Bruger
Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 24.05.10
Status:
Offline
|
Ang Norwegian.
jeg kan overhovedet ikke forstå al negative omtale af dette udmærkede lav pris flyselskab, som normalt roses i høje toner på flere thairelaterede siter.
billetprisen er meget lav, ja næsten gratis ( bare betale lidt ekstra for mad, drikkevare , sædevalg, bagage samt brug af kreditkort -et lille ekstragebyr) så alle kan have råd til en tur til Thailand, et par ekstra dage kan man da altid bruge , når deres fly nu alligevel ikke flyver til den fastsatte tid.
Men der er vistnok et ordsprog, der siger noget i retning af: man får hvad man betaler for!
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim |
|
|
|
M55 |
Skrevet d. 08-01-2014 01:23
|
Bruger
Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
Status:
Offline
|
hej ifølge Bangkok post har Thai Airways det ikke godt rent økonomisk
RUMOURS : THAI clarifies rumours
Thai Airways International denied the rumours that the company is being bankrupt and that some employees intentionally delayed some flights on January 5 to show supports to the anti-government protest.
In a statement released today, THAI’s Communication and Public Relations Department said that in its history, the company has never missed debt repayment. At the end of September 30, the assets were valued at approximately Bt315.9 billion, well above the combined debt and interest burden of Bt183.5 billion. The debt burden excludes expenses for 20 leased aircraft.
It noted that the financial stability is maintained and the company has plans to adjust its strategies to grow business.
Regarding on flight delays on January 5, it said that manpower shortage is being experienced at Suvarnabhumi Airport. The management has corrected the problem and apologised for passenger inconvenience.
"The company confirms that messages appearing in social and online media are just rumours and that THAI employees did not intentionally delay the flights in a show of protest," it said.
http://www.nation...23705.html |
|
|
|
masa |
Skrevet d. 08-01-2014 10:32
|
Bruger
Antal indlæg: 239
Tilmeldt: 12.12.13
Status:
Offline
|
hej
rygter er der mange af i de dage, at Thai Airways er på fallittens rand vil ikke forbavse mig
sidste nyt fra regeringen er, der vil ikke blive udbetalt penge som mange ris-farmer har til gode som lovet den 15-01-2014, men måske vil de få deres penge 25-1-2014, hvis staten får solgt noget ris fra deres store lager
hvad bliver det næste, at landet bliver erklæret Statsbankerot |
|
|
|
maichai |
Skrevet d. 09-01-2014 04:04
|
Bruger
Antal indlæg: 1365
Tilmeldt: 21.12.13
Status:
Offline
|
Stor fremgang for Norwegian trods Dreamliner-modvind
Lavprisselskabet oplevede en passagerfremgang 27 procent i december sidste år.
Del
Selv om det norske lavprisselskab Norwegian i øjeblikket har store problemer med sine langruteflyvninger til USA og Thailand, har det ikke fået passagererne til at flygte. Tværtimod.
I december måneder kunne flyselskabet notere en stigning i antallet af passagerer på 27 procent sammenlignet med samme måned i 2012.
Omsat til passagertal valgte i alt 1.604.937 at flyve med Norwegian, og det var en stigning på 338.131 passagerer.
»Jeg er meget tilfreds med, at vi, på trods af en kraftig kapacitetsvækst i december, fylder flyene endnu bedre end tilsvarende måned året før. Det beviser, at Norwegian tilbyder et konkurrencedygtigt produkt på både pris og kvalitet«, siger administrerende direktør Bjørn Kjos i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅDet vælter ind med klager fra Norwegians kunder
73,3 procent af selskabets fly afgik til tiden i december måned, og ifølge Norwegian selv blev punktligheden påvirket af uvejret, som ramte store dele af Nordeuropa i begyndelsen af måneden.
Det er dog ikke Norwegians langdistance-fly, der tæller op i ppunktlighedsstatistikken. Som Politiken skrev tidligere i denne uge, landede ikke et eneste af Norwegians fly fra Bangkok til tiden i Oslos lufthavn i sidste måned. 14 ud af 14 fly var forsinkede.
LÆS OGSÅNorwegians punktlighed på Bangkok-rute lå på 0 procent i december
På ruten fra New York til Oslo var 12 ud af 16 fly forsinket med en gennemsnitsforsinkelse på tre timer.
Politiken 8/1.2014
MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND
Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
|
|
|