Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 2 gæst(er)
 Udskriv emne
Kan i ogsaa kede jer engang imellem ?
Vanilla
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2012 16:17

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Hej.

Dette er til fastboende.

keder i jer engang imellem i Thailand, jeg mener alt bliver jo ogsaa hverdag her efter x antal aar.

Jeg hoere tit fra turister at de ikke forstaar at man kan kede sig her i ny og nae, jeg mener ligesom at naar man har set de foerste 500 templer, strande, bar osv. saa er det vel ligesom man mister interessen for det, altsaa som en hverdags begivenhed.

Der er jo ikke saa mange sociale muligheder som i Danmark.

Jeg har ikke rigtigt nogen hobby at gaa op i, maaske nogen har lidt forslag ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2012 16:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej

keder mig, jo det sker da, som du selv skriver. Der er jo ikke så mange sociale muligheder som i Danmark
er du ikke til druk og hor, ja så er du ude i kulden, ok lidt hårdt sagt , men sådan føler jeg at det er for mange faranger herude

tale sammen, skrive sammen, bruge hinanden til noget godt er utroligt svært, der kommer næsten altid en, ja, jack d i vejen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2012 16:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej vanilla

Vi er godt nok kun " halv fastboende " men har haft meget glæde af lydbøger så kan man stadig gå en tur og samtidig høre en krimi elle hvad man nu er til.

Send mig en PB hvis det er noget for jer.

godag

ps. jeg har 200 af slsgsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2012 16:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

nørd Tja Vanilla nu kan jeg ikke helt tale med om det da vi kun opholder os ca 5 md. i Thailand. Og vi ser det som at nu flytter vi i sommerhus ? og så trisser vi rundt i Byen og oser. Vi cykler rundt som vi gør i DK. Og så rejser vi lidt småture i landet og nabolande. Tager Bus ind til Bangkok og bliver nogle dage. Men det er jo meget afhængig af hvad gør du der hjemme i hverdagen når du har fri ? De fastboende jeg kender der ikke holder til på værtshus. De gør det stortset det samme som de gør i DK. Og der er jo mange spændene steder i Thailand udover Templer. Og Bangkok bliver man aldrig færdig med syntes vi. Men igen alder og interesser ??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2012 16:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Vanilla: Nu skriver du ikke hvor du bor i Thailand,- om det er i en by eller på landet eller måske ude på en ø.
Jeg vil tro, at det er let at komme til at kede sig inde i en by, hvis man ikke længere er til fest og farver.
Ude på landet er det lidt lettere at få tiden til at gå, synes jeg. Der er altid noget man kan foretage sig ved hus eller have. Det sociale samvær med de lokale bliver nok også dyrket noget mere. - Men selvfølgelig, der kan da forekomme dage som ikke er så interessante,-så kan man jo køre på en fisketur music

PS.: Glemte at skrive, at jeg er "sæson-beboer". (Efterlønner).
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2012 17:06

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Hej.

Jeg er ikke til druk og hor, ja jeg er faktisk ved at kaste op naar jeg engang imellem gaar paa bar, magen til kloge farang og falske piger skal man lede laenge efter.

Jeg er dog ikke fanatiker, jeg nyder da at drikke mig svimmel engang imellem, men saa skal det helst vaere enten her hjemme sammen med et par venner, dog vil de fleste af vennerne helst paa bar, da de er til druk og hor uanset om de har kaereste eller ej, lidt ulaekkert syntes jeg.

Jeg bor i Hua Hin sammen med min kone ( Thai ) jeg har boet i Thailand knap 10 aar,med samme kone, jeg er 48. hun er 38.

Vi har saamaend ogsaa boet langt ude paa landet et par gange, men det har jeg altsaa ikke nerver til. 555.

Lydboeger lyder interessant, har soegt paa nettet, men ikke rigtigt fundet noget, og ja en gaatur i ny og nae ville nok vaere godt, jeg har det med at bruge for meget tid her ved pc'en.

Det lyder maaske som om jeg er noget konservativ og forstokket, det er jeg ikke, men at sidde paa bar og hoere paa aevl, det orker jeg simpelthen ikke mere.......I dont like



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2012 03:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1757
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Godmorgen, til alle jer, der ude

Keder mig, aldrig i livet, jeg har mine to trofaste hunde, min gamle bil og motorcyklen, ikke at forglemme.

skulle det blive alt for ensom i Hundehuset , har jeg fået lov til at besøge Fruen i Huset, stakles mig godag

Nu er Tornerose blevet mere modig, hun er ikke bange for mig mere, hun tager mig i hånden og vil gå ture, ved vores sø for at kigge på de to nye ænder, der er kommet til godset

en tur på det lokale market, er altid en oplevelse, smiler du lidt til pigerne er der fest i gaden, og du får rabat på dine varer
køber du en enkel øl eller to, komme de lokale sprittere hurtig, det er da lidt sjovt, i en kort periode

bor på landet, der bliver jeg resten af livet, hvis jeg må for Fruen i Huset music
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2012 08:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

music Hej IT det lyder dejligt med Tornerose dans Og så har vi nu forklaringen på at jeg ikke kan klare mig mange dage på Landet ? ingen Bil ingen MC ingen Hunde ked og det glæder mig at du får lov at besøge Hovedhuset sarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
cart
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2012 14:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 12.01.12
 Status: Offline

hvis jeg keder mig, det sket tænker jeg på hvordan mit liv vil udforme sig hvis jeg flyttede til danmark , straks får jeg det meget bedre

jeg kender ingen faranger, snakker næsten aldrig med faranger
tuller rund i Bangkok hver dag, kigger på alle de andre myrer der også bor lever i denne storby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-09-2012 02:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1757
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

@ vanilla

Velkommen til den Danske klub og netværks side i Hua Hin, Thailand
http://www.huahin...

min erfaring og næse siger mig, alt er dyrere når danskerer er blandet ind i køb og salg, kig på på det
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2012 13:22

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Hej.

M55.

Det er saamand bare Carabao som har faaet et ny logo isted for det sort/hvide/roede.....Men mon ikke altid at det gamle vil staa for Carabao.. Jeg har vaeret til koncert med dem en enkelt gang, det var rigtigt hyggelig, efter koncerten besoegte vi dem i et VIP room.......


http://www.google..._qf.&cad=b
Hej IT.

jeg har proevet at tildmelde mig den side dulinker til, men intet sker, om det er gaaet i oploesning ved jeg ikke.

Hvad mener du med de sidste linjer, ang. at det er dyrere ? jo huse, biler osv. i den dur er sikkert dyrere, men jeg handler nu aldrig med danskere, og min kones business den blander jeg mig ikke i.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2012 13:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1757
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

vanilla skrev

Hej IT.

jeg har proevet at tildmelde mig den side dulinker til, men intet sker, om det er gaaet i oploesning ved jeg ikke.

Hvad mener du med de sidste linjer, ang. at det er dyrere ? jo huse, biler osv. i den dur er sikkert dyrere, men jeg handler nu aldrig med danskere, og min kones business den blander jeg mig ikke i.

siden virker her hos mig huahindk.com

hvis du går ind på en danskerbar koster alt lidt mere
hvis du spiser på et dansker sted koster alt lidt mere

Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2012 14:00

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

IT skrev:
vanilla skrev

Hej IT.

jeg har proevet at tildmelde mig den side dulinker til, men intet sker, om det er gaaet i oploesning ved jeg ikke.

Hvad mener du med de sidste linjer, ang. at det er dyrere ? jo huse, biler osv. i den dur er sikkert dyrere, men jeg handler nu aldrig med danskere, og min kones business den blander jeg mig ikke i.

siden virker her hos mig huahindk.com

hvis du går ind på en danskerbar koster alt lidt mere
hvis du spiser på et dansker sted koster alt lidt mere


Det er rigtigt, men nu er jeg i den heldige situation at jeg ikke gaar paa Dansker Bar, og skal jeg have Dansk mad saa laver min kone det til mig, og det er bedre end restaurant mad, billigere og man bliver maet... Love


Jeg kan godt komme ind paa siden, har proevet at tilmelde mig, men jeg faar ingen nyhedsbreve......Apropos Danske spise steder, JailHouse...Maa jeg le ? Tak. 555 det er daelme for ringe.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2012 17:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Nu er min "fastligger" periode af ældre dato og af kortere varighed, 2 år.

Men jeg kedede mig aldrig. Og jeg var heller ikke stavnsbundet af en bestemt lokalitet. Opholdt mig aldrig mere end et par uger på samme sted, jeg er rastløs og vil altid se hvad der ligger bag det næste bjerg.

Jeg førte dagbog, fotograferede og skød en hel masse sikkert total uinteressant video. Jeg underviste i engelsk adskillige steder, ikke seriøst, men som et kuriøst bidrag til undervisningen på steder, hvor farang var et særsyn.

Men det bedste af det hele var de mennesker jeg mødte, thailændere og udlændinge fra hele verden.
Alle mennesker har en historie at fortælle, og jeg skal lige hilse at sige at jeg fik mange spændende historier og venner, som jeg plejer den dag i dag og sætter stor pris på.

Omgangen med så mange forskellige nationaliteter udvider horisonten, styrker tolerancen og giver indblik i ting/problemstillinger som man førhen kun har kendt til udefra.

Jeg har mange gode erindringer fra mit ophold, men de bedste er utvivlsomt fra de mennesker jeg har mødt undervejs.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2012 17:46

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Hej Rinpoche.

Jeg er selv rastloes og har boet mange forskellige steder, lige fra Bkk. til Lars tyndskids plads, men som fastboende i mange aar kan man jo heller ikke blive ved med at flakke rundt, dog haender det at vi tager bilen og bare koere, om det saa er 1000 km. det betyder intet.

Min kedsomheds periode er stille og roligt ved at gaa i sig selv igen, i oevrigt tror jeg ikke at jeg er den eneste der lidt DOWN engang imellem.

Jeg har ogsaa optraadt som engelsklaere paa samme maade som du ude paa marken, hvilket gav tifoldigt igen til mig rent mentalt.

Nu er min omgang med andre nationaliteter lidt begraenset, jeg er blevet skuffet saa mange gange, da samtalerne hurtigt bliver drejet hen paa negativ omtale af thaier, samt oel, ludere, klogskab osv. det orker jeg simpelthen ikke at hoere paa, ja selv visse danske venner som jeg har kendt i en lille menneskealder i danmark har jeg fraskrevet efter de er flyttet til thailand.

Men ellers er min kone og jeg begyndt saa smaat at udforske de omraader omkring Hua Hin, hvor den alm. turist naesten aldrig er at se, jeg er sikker paa at mange fine oplevelser kan graves frem.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2012 03:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej

Carabao fedt de larmer godt

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2012 16:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

@ Vanilla,

Hvis i endnu ikke har besøgt Tham Phaya Nakhon i Khao Sam Roi Yoht, en 50 km syd for HH, så er det meget anbefalelsesværdigt.

[img]i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/PhayaNakhon.jpg[/img]
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2012 17:06

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Tak Rinpoche.

Det ser jo helt fantastisk ud, det maa absolut blive naeste oplevelse.

Vi glaeder os allerede............Super..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2012 17:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

[quote]rinpoche skrev:


Mht. at møde andre nationaliteter.

Så tror jeg det har meget at gøre med hvor man møder dem.
Jeg har aldrig mødt nogle på en bar, som jeg har haft nogen interaktion med.

Det har været rejsende og fastboende, mødt under mange forskellige omstændigheder.

Senest mødte jeg i juli Bill fra Canada og Helmut fra Tyskland.
Bill var canadier, heldigvis fra den engelsktalende region, mit skolefransk er lidt rustent.
Han var ingeniør, arbejdede i Kina, hvor han underviste efter mange år i Korea.
Han talte flydende koreansk og var nu igang med at tilegne sig mandarin.
Hans ophold i Khao Lak hvor jeg mødte ham på en restaurant var et ferieophold.

Han havde tidligere arbejdet på en krabbe-fiskerbåd som deck hand i arktiske farvande.
Nøjagtig som er beskrevet i udsendelsen "World`s Deadliest Catch.

Er du færdig hvor kunne han fortælle. Både om King crabs fiskeriet, opholdet i Korea og nu Kina.
En meget fascinerende person med et fremragende fortælle-gen. Tilmed særdeles behagelig og beskeden.

Bedst som vi sidder og taler, indfinder der sig en anden farang i restauranten, hvor vi var de eneste gæster. (Khao Lak var helt uddød i juli pga lavsæsonen)
Han sætter sig for sig selv og bestiller noget mad.
Jeg siger til Bill: Skal vi ikke invitere ham herhen? Jamen, det er da det vi skal.
Helmut arriverer og er glad for invitationen.
Han føler sig lidt ensom og udenfor egen boldgade, viser det sig.
Det er hans første besøg i Thailand, hvor han er ankommet for at være sammen med sin kæreste, en thai fyr!
Nå, ja. Hvad så? Der skal være plads til alle slags mennesker.

Helmut taler rigtig godt engelsk, det gør hans thai fyr så ikke. Allerede der, lurer der svare kommunikationsvanskeligheder.
Helmut har lært fyren at kende over internettet og påtænker allerede nu at købe sig et hus til dem begge 2.
Men der er malurt i bægret, de er blevet uvenner pga bagateller og manglende kommunikation og han er nu rådvild.

Hmm, nu er hverken Bill eller undertegnede ægteskabsrådgivere og faktisk lidt benovne over at han i den grad krænger sit hjerte ud til vildt fremmede.
Det var lidt for meget.
Bill håndterer situationen med sikker hånd: Drinks all around.
Og han diverterer med den ene mere underholdende historie efter den anden, fra sine ophold rundt omkring i verden.

Vi er som sagt de eneste gæster i restauranten, og jeg spørger servitricen om de ønsker at lukke?
Næ, i er de eneste gæster vi har haft i dag. Så længe i ønsker at blive her og købe noget, holder vi åbent.

Det skulle hun aldrig have sagt, vi tog hende på ordet og forlod først etablissement kl. 3.
Bill holdt selskabet i sin hule hånd, jeg har sjældent mødt en mere veltalende, vidende og underholdende person.
Og jeg er sikker på, at restauranten fik en passende omsætning.

Bill og jeg udvekslede adresser og tlf nr. Med stående opfordringer til at ses igen.

Endnu en af mange interessante mennesker jeg har mødt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-09-2012 18:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3838
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg må indrømme jeg ikke er helt med her.
Du skriver "Jeg har aldrig mødt nogle på en bar, som jeg har haft nogen interaktion med."
Hvad er forskellen på en bar og en restaurant, når I alligevel ender med at sidde og lalle til kl.3 om morgenen? hej
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Den thailandske ø Koh Tao danner endnu engang rammen om mystiske dødsfald. Syd Thailand 1 10-06-2021 10:12
Engang sømand-altid sømand Film, bøger etc 8 12-04-2021 16:51
Engang lignede det et uberørt paradis. Nyheder på dansk 2 11-02-2019 14:36
Der var engang. Fri Debat 4 03-03-2013 02:22
Engang ølbrygger-altid ølbrygger. Alt mellem himmel og jord 27 08-09-2012 23:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 112,187,567 Unikke besøg | jQ Blog