Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Danskerne tager pensionen med til udlandet
Pen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2012 06:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 337
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

Gruppen af danske pensionister, der modtager deres pension uden for rigets grænser stiger fortsat.

Siden 2001 er antallet af førtids- og folkepensionister steget med 117 procent, viser tal fra Pensionsstyrelsen.

Sidste år sendte styrelsen derfor pension ud til 46.090 personer uden for Danmark. I alt modtog de pensionspenge for omkring 2 mia. kroner.

For at finde de lande med flest danske pensionister skal man dog ikke rejse langt. Sverige, Norge og Tyskland er de lande, hvor flest udlandsdanskere nyder deres otium.

I Sverige er antallet 13.450 personer, mens Tyskland og Norge huser henholdsvis 5.585 og 5.548 danske pensionister.

Ser man på fordelingen af pensionskroner, så er Sverige nummer et med 608.3 mio. kroner, mens de 4.326 danske pensionister under Sydens sol i Spanien får næstmest med 331.6 mio. kroner. Tyskland er her på tredjepladsen med 195.2 mio. kroner.

Størrelsen af en dansk pension er afhængig af, hvor længe modtageren har boet i Danmark. En person, der har boet 40 år i Danmark, har fuld ret til pension.

Opgørelsen viser desuden, at der er 7.705 udlandsdanskere uden for EU og EØS-landende, der modtager pension fra Danmark. Heraf bor 6.420 i de såkaldte konventionslande. De fem største lande i den sammenhæng er Australien, Canada, USA, Tyrkiet og Bosnien-Hercegovina. I verdens tredjelande bor der 1.285 danske pensionister, hvilket svarer til blot 2,8 pct.

Sakset fra BT http://www.busine...l-udlandet

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2012 08:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej hvor er thailand i den undersøgelseved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2012 08:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Angry Ja og nogle køber fisk for hele pensionen griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
XP
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2012 08:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 253
Tilmeldt: 13.11.09
 Status: Offline

M55 skrev:
hej hvor er thailand i den undersøgelseved ikke


langt nede på listen

i 2011 var der 437 pensionister
vi snakker om 0,9 % af alle de udenlandske pensionister der bor i thailand,
de personer som er på folkepension....... fik i snit udbetalt 40.550 kr
de personer som er på Førtidspension..... fik i snit udbetalt 114.882 kr

vi snakker små penge, alligevel har Pensions-styrelsen oprettet det de kalder Pensionsstyrelsens kontrolteam i Thailand
forstå det hvem der kan detved ikke

Statistik om udlandspensionister 2011 kan hentes her http://www.penst....-2011.aspx
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2012 19:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Ja, hvorfor mon?

Vi taler o 0,9 % af alle udenlandske pensionister, førtidspensionister der officielt bor i Thailand.

Selvfølgelig er tallet langt, langt større.
Og hvad så?

Pensionister står i min optik til at have den fulde ret til at kunne opholde sig hvor de nu engang lyster med den fulde og ubeskårede pension.
De har skabt vores samfund via deres hårde arbejde, og skam få den der vil skære i deres indtægter, blot fordi de vælger at bosætte sig udenfor EU.

Førtidspensionister har jeg lidt mindre forståelse for.
Jeg har haft nogle inde på livet.
Aldrig gjort dagens gerning. Altid på udkig efter den næste klynke-indtægt.
Det bliver en livs-stil.

Og med denne udmelding forsøger jeg ikke at skære alle over een kam. Og hvis det lyder således, så beklager jeg.
Jeg har sgu bare mødt for mange "pragteksemplarer", som er gået på "selvvalgt" FP, dengang FP hang løse.

De mangler for nogles vedkommende et los i røven den dag i dag.
Jeg gider faneme ikke at forsørge dem via skattebilletten.







Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2012 19:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Pragtfuldt indlæg rinpoche, du rammer lige i plet.Thumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2012 19:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ved ikke Ja og så længe vi er i Thailand belaster vi jo ikke det Danske hospitalsvæsen Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2012 19:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nø, men bliver de syge SÅ kan de finde hjem.hej
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2012 20:53

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

rinpoche,

Du har ret,

Jeg er selv skatteyder, og vil se mine hårdt tjente penge bliver brugt retfærdigt, jeg simpelthen HADER folk/latterlige nasserøve på FP, der bare bor i LOS og hæver chekken, selvom de godt kunne magte et job i DK...de ældre der er på pention og har arbejdet i DK skal have lov at nyde deres otium i LOS/solen :)

Når min egen tid kommer om +20år, så er der nok ikke pention mere, og det bla. fordi nogle FP er plattenslagere , de dræner vores statskasse, de skulle skamme sig dem der gør det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-07-2012 21:17

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Nø, men bliver de syge SÅ kan de finde hjem.hej



Det er set før....du har desværre ret...det beviser hvor ynkelige de er.................
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2012 03:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

rinpoche skrev
Pensionister står i min optik til at have den fulde ret til at kunne opholde sig hvor de nu engang lyster med den fulde og ubeskårede pension.
De har skabt vores samfund via deres hårde arbejde, og skam få den der vil skære i deres indtægter, blot fordi de vælger at bosætte sig udenfor EU.


tak gid du må blive den nye pensions minister
jeg modtager kr 4275 fra den danske stat i folkepension hver måned, jeg takker bukker og nejer

Flytter ikke til DK med mindre Fruen i huset sender mig af sted i en pap kasse Grin godt nok er vi ikke altid perle-venner fruen og mig, nej så ond er hun ikke at hun sender mig afsted til DK
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-07-2012 12:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Landsforeningen for Førtidspensionister:
ADVARSEL TIL FØRTIDSPENSIONISTER FRA FØR 2003!

Landsforeningen for Førtidspensionister har regnet på om det kan betale sig at gå over på den nye førtidspension.

DET KAN IKKE BETALE SIG FOR NOGEN AT GÅ FRA DEN GAMLE TIL DEN NYE FØRTIDSPENSION.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-07-2012 12:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

www.foertidspensi...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-07-2012 18:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

jeg modtager kr 4275 fra den danske stat i folkepension hver måned, jeg takker bukker og nejer


Skriver IT.
De er dig vel undt, gad vide hvor mange af magthaverne der ville lade sig spise af med det?

Jeg elsker mit land, men hader den akademiske overklasse der har overtaget vort såkaldte demokrati, mennesker der aldrig har udført et nyttigt arbejde i deres liv skal sidde og bestemme hvad der er en passende overlevelsessum for dem der har betalt deres opvækst.

Den sum du nævner er hvad politikerne eller firmaerne bruger på en middag med venner/kunder, og regningen bliver selvfølgeligt sendt videre til rette vedkommendeSad
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-07-2012 04:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Landsforeningen for Førtidspensionister:
ADVARSEL TIL FØRTIDSPENSIONISTER FRA FØR 2003!

Landsforeningen for Førtidspensionister har regnet på om det kan betale sig at gå over på den nye førtidspension.

DET KAN IKKE BETALE SIG FOR NOGEN AT GÅ FRA DEN GAMLE TIL DEN NYE FØRTIDSPENSION.

http://www.foerti...ionist.dk/

det kan betale at skifte hvis du vil flytte til thailand , flytter du med den gamle ordning kan du kun få grundbeløb med ca 5000 kr
på den nye ordning er grundbeløbet ca 12.000 kr
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Færre turister tager til Thailand end ventet Nyheder på dansk 2 15-08-2022 16:08
Rejselystne danskerne kan få et coronapas Nyheder på dansk 1 09-07-2020 09:55
Kenth bor i Thailand og ryster på hovedet af danskerne Nyheder på dansk 1 29-04-2020 07:53
Er danskerne dejlige? Nyheder på dansk 18 18-02-2020 16:29
Danskerne bliver overbehandlet i Thailand: Nyheder på dansk 1 05-03-2019 07:28

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,103,486 Unikke besøg | jQ Blog