Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
ED Visa
st0210
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-06-2012 13:20

Bruger

Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 13.06.12
 Status: Offline

Vil høre om der er nogen der har erfaringer at dele ud af ang. Thai sprogskoler i Chiang Mai. Her tænker jeg specifikt på kurser af et års varighed som kvalificerer til et års ED Visa.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
cart
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-06-2012 14:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 12.01.12
 Status: Offline

st0210 skrev:
Vil høre om der er nogen der har erfaringer at dele ud af ang. Thai sprogskoler i Chiang Mai. Her tænker jeg specifikt på kurser af et års varighed som kvalificerer til et års ED Visa.


hej velkommen til

ED Visa har jeg ikke den store erfaring med, kig på linket http://www.thaiwa...t_visa.php

der står alt hvad du skal og hvordan du får ED Visa de har en skole i Chiang Mai til rimelige penge ca School fee 24,960 Baht (promotion price)
Extensions 1,900 Baht every 90 days (government charges)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Evo777
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-06-2012 22:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 28.06.12
 Status: Offline

Jeg har selv ansøgt om et ED visa, dog igennem en skole i Bangkok og ikke i Chiang Mai, men fremgangsmåden må være den samme da det er det Thailandske uddannelses ministeriet som behandler ansøgningen.

Første krav er, at du tilmelder dig et sprogkursus på minimum 180 lektioner (nogle skoler skriver 200) og som har mindst 4 lektioner om ugen. Når du har udfyldt alle ansøgningerne og betalt for kurset, bliver du officielt tilmeldt. Derefter sender skolen en bekræftigelse på din tilmelding til uddannelses ministeriet og anmoder om, at du bliver berettiget til et ED visa. Når uddannelses ministeriet har godkendt dette, sender de et brev tilbage til skolen, som så videresender godkendelsen til dig. Godkendelsen skal du sende eller tage med til en Thailandsk ambassade uden for Thailand. Den skal du vedlægge din ansøgning til dit ED visa. Hvis du får et ED visa, vil det nok kun være med single entry, men nogle ambassader giver også ED visa med multiply entry. Har hørt at den Thailandske ambassade i Vientiane aldrig giver multipy entry på ED visa.
Når du har dit ED visa skal du hver 90. dag (tidligst 7 dage før) tage til et immigrations kontor i Thailand og bekræfte at du stadig er student. Skolen vil give dig et brev som bekræfter det. Dette kan du gøre i 1 år. Hvis du vil have et nyt ED visa skal du igen tilmelde dig et kursus. Dette kan gøres op til 3 år. Nogle skoler siger dog det kan gøres op til 5 år.

De fleste skoler har et fast program, som giver dig ret til et ED visa og så kan du studere alle de timer du vil, inden for programmets tidsramme.
รักประเทศไทย

www.bangkok37.com
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.bangkok37.com
M55
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2012 03:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

hej Evo777
hvad kostede det dig ialt skole og visaet


du skriver i din blog
Velkommen til Bangkok, farang http://www.bangko....html#more

jeg takker og forsvinder ud af byen så hurtigt som muligt. Bangkok er ikke lige mig, for mange mennesker
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Evo777
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-06-2012 18:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 28.06.12
 Status: Offline

Hej M55

Jeg har tilmeldt mig for 12 måneder og det koster 34.000 THB. Jeg kan tage alle de timer jeg vil og hvis jeg dumper en eksamen og der for ikke kan gå videre til næste trin, (finder sted hver 3. måned) kan jeg gå op til eksamen igen næste gang, uden at skulle betale ekstra. Jeg fandt andre skoler som var billigere, men jeg syntes de lagde mere vægt på at reklamere for deres ED vise, end at reklamere for deres Thai undervisning. Jeg gør det for at forbedre mit Thai og derfor valgte jeg at betale lidt ekstra. Fik også skolen anbefalet fra andre.

Visa med multiply entry koster 900 kr på den Thailandske ambassade i Danmark. Dertil skal jeg hver 3. måned betale betale 1.900 THB for at bekræfte jeg stadig studere i Thailand.

Og ja Bangkok er som en myretue, men den har nu en hel del som tiltaler mig. Men nu må vi se om jeg skifter mening efter noget tid i Bangkok :-). Vil også bruge noget af tiden på at opbyggemin blog, som forhåbentlig kan hjælpe især førstegangs rejsende til Bangkok med at få nogle gode oplevelser.
รักประเทศไทย

www.bangkok37.com
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.bangkok37.com
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2012 02:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Evo777 skrev
Visa med multiply entry koster 900 kr på den Thailandske ambassade i Danmark. Dertil skal jeg hver 3. måned betale betale 1.900 THB for at bekræfte jeg stadig studere i Thailand.

hvem betaler du de 1.900 THB til hver 3. måned

Evo777 skrev
Jeg gør det for at forbedre mit Thai og derfor valgte jeg at betale lidt ekstra. Fik også skolen anbefalet fra andre.

hatten af for det ,rigtig mange kom aldrig på skolerne de brugte, rettere sagt misbrugte ED Visa for at kunne opholde sig i landet

her på øen blev der sidste år lukket to skoler hvor eleverne aldrig kom til undervisningen , hvilket også hade været umuligt da skolen kun bestod af et styk. skrivebord Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tuktuken
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2012 09:45

Bruger

Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 11.03.12
 Status: Offline

Hej yindee

Hvad er det du prøver at sige... Forstår det ikke rigtigt.....I dont like
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2012 10:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

tuktuken skrev:
Hej yindee

Hvad er det du prøver at sige... Forstår det ikke rigtigt.....I dont like


stakles lille manse.... hvad er det du ikke forstår, manse du er til grin.... gud og hver mand ved at du er en tøsedreng som ikke tør skrive under et nick

hej web smid tumpen ud
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Evo777
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2012 16:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 26
Tilmeldt: 28.06.12
 Status: Offline

yindee skrev:
hvem betaler du de 1.900 THB til hver 3. måned


Det er egentlig en 90 dages forlængelse af Non immigrant ED visa som betales på immigrationskontoret.
รักประเทศไทย

www.bangkok37.com
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.bangkok37.com
sank
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-06-2012 16:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Stres Der kan sikkert skrives et par bøger om det manse ikke forstår driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Forklarer: Thailands nye Visa-free entry 60-dages indrejsestemplet Visa til Thailand 1 05-08-2024 09:31
VISA changes in Thailand Visa til Thailand 8 16-07-2024 06:17
Hjælp! - til papir arbejdet ved visa ansøgning. Hele Thailand 6 09-11-2021 12:51
Dansker endelige hjemme efter dyrt visa-run til Cambodja Nyheder på dansk 4 27-09-2021 08:12
Visa til Danmark Visa til Danmark 2 08-09-2021 08:51

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.29 sekunder | 112,185,035 Unikke besøg | jQ Blog