Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Fremtiden for os der vil bo I Thailand
nick
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-06-2012 10:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 285
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

hej alle

er den en eller to af jer, der bor derude der kan fortælle mig, om jeg skal flytte til landet , jeg tænker på den politiske situation som er meget ophedet lige nu

se link Abhisit: Don't intimidate court bangkokpost.com/b...date-court

se link Calm before the storm? bangkokpost.com/o...re-a-storm

to foruroligende artikler syntes jeg

så derfor mit mit spørgsmål, er Thailand fremtiden for os kommende pensionister, eller skal vi finde andre græsgange
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-06-2012 18:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Du har vel ikke til sinde , at blande dig i det politiske i thailand ???

Det var vel for at nyde dit otium ?

Men husk der er mange ting der skal passe sammen før det kan betalesig at flytte 100%.

så start med at se alle de der har lagt beskrivelser om det . De findes også her på siderne.

hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2012 02:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej
skulle jeg vælge i dag blev det ikke Thailand

lillemanden skriver at vi ikke skal blande os i landes politik rigtig nok , men vi skal leve under den politik som er tilstede
det kan godt blive lidt svært, ingen kan spå om fremtiden, jeg syntes den ser lidt sort ud

jeg ville vælge et EU land ved middelhavet, alt bliver nemmere visa kræves ikke , du mister ikke nogle tillæg til din pension
bliver du syg er hjælpen nær

der var engang hvor thailand var billig, de tider er forbi, visa er blevet sværere , næ du vores paradis er blevet lidt ulden i kanten
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2012 03:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1757
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

der var engang
sådan starter alle eventyr, intet forbliver ved det gamle, vi må følge med tiden music
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
SteenJ
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2012 09:40

Bruger

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 08.06.12
 Status: Offline

Flytte til TH.

På grund af den politiske uro skal du ikke være bange. De år jeg har været her, har der været uro af den ene eller anden slag, så nej ikke derfor.

Men pga. at bath´en bliver mindre værd for os og at priserne stiger stødt hele tiden, vil jeg tænke mig om.
Jeg tror at hvis tendensen stadig er sådan om fem år, ja så kan ikke betale sig at bo i landet. Ud fra det tænker jeg på, at der er mange i TH, der lever for lidt pension og de kan ikke leve der. Så bliver man nødt til at have noget på kistebunden og tage af.

Sådan var det jo i Spanien i 70´ erne, der var det skide billigt alting, men se nu. Og sådan vil det også være i TH men der går bare ikke ret mange år.

Hilsen
SteenJ
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Klovn
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2012 11:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 07.06.12
 Status: Offline

Glæder mig til jeg selv kan tilbringe mere tid i min condo (jomtien baan suan lalana ) om ca.5 år puha det er lang tid,men så er børnene blevet voksne ( 2 stk. ) og vinter bliver til sommer i Pattayadans
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nick
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2012 11:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 285
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

takker for jeres indput værdsætter der virkeligt meget
EU contra TH et meget svært valg når man elsker Thai
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tinner
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2012 13:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 85
Tilmeldt: 04.06.11
 Status: Offline

hej alle
vil bare sige et par ord
har du penge er thailand et dejligt sted at holde ferie kort eller langtid
som de dejlige barpiger siger uden penge gør det ondt Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2012 19:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3838
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

yindee skrev:
hej
skulle jeg vælge i dag blev det ikke Thailand

lillemanden skriver at vi ikke skal blande os i landes politik rigtig nok , men vi skal leve under den politik som er tilstede
det kan godt blive lidt svært, ingen kan spå om fremtiden, jeg syntes den ser lidt sort ud

jeg ville vælge et EU land ved middelhavet, alt bliver nemmere visa kræves ikke , du mister ikke nogle tillæg til din pension
bliver du syg er hjælpen nær

der var engang hvor thailand var billig, de tider er forbi, visa er blevet sværere , næ du vores paradis er blevet lidt ulden i kanten




Jeg må give dig ret yindee.

Thailand er ikke som det var engang, der findes steder i Europa der slår Thailand med flere hestelængder, jeg har altid elsket byer som Amsterdam, Berlin og Lissabon.

Venlig befolkning, renlige forhold, og stadig med et natteliv der kan matche både Pattaya og Phuket, og så er der ikke så langt hjem hvis man har futtet pengene af.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2012 19:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3838
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvis jeg beslutter at flytte til Thailand til næste år, så vil jeg vælge at leve livet som IT og pens, bananer, akvariefisk og en quinde der kan holde kajen lukket om morgenen, hvis de findes der borte, for her er de ikke til at opdrive.godag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2012 20:52

Bruger

Antal indlæg: 354
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

skipper skrev :

der findes steder i Europa der slår Thailand med flere hestelængder, jeg har altid elsket byer som Amsterdam, Berlin og Lissabon.


Mener du det ?...jeg har set Berlin og Amsterdam men ik Lissabon.

Jeg ville dog stadig vælge Thailand el. Cambodia, el. Phillipinerne.

Bortset fra det , så ville jeg også gøre som Pen...og håber han får styr på de kongefisk...skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2012 22:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

godag Nu vil jeg ikke flytte til Thailand ? men vis et andet sted så ikke Lisabon der er for mange trapper så mon ikke det blev Amsterdam ? ikke Phillipinerne så hellere Cambodja Men tror jeg fortsætter med ½ her og ½ der Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2012 23:48

Bruger

Antal indlæg: 354
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

sank skrev:
godag Nu vil jeg ikke flytte til Thailand ? men vis et andet sted så ikke Lisabon der er for mange trapper så mon ikke det blev Amsterdam ? ikke Phillipinerne så hellere Cambodja Men tror jeg fortsætter med ½ her og ½ der Grin


Det var dog et sjovt og ikke helt tydeligt svar ,,,jeg vil gerne vide hvad du egentlig mener istedetfor ? hvad er det du forsøger at skrive i dit lille indlæg Mr.Sank ? kom frisk.............................

soi7........................................................dans
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2012 03:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1757
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvis jeg beslutter at flytte til Thailand til næste år, så vil jeg vælge at leve livet som IT og pens, bananer, akvariefisk og en quinde der kan holde kajen lukket om morgenen, hvis de findes der borte, for her er de ikke til at opdrive.godag


hej skipper

en quinde der kan holde kajen lukket om morgenengriner nu forlanger du urimelighederGrin

ikke engang Fruen i huset kan det godag
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2012 07:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Grin Tjaee soi7 nu har jeg ikke tænkt mig at lave om på min status ? så nærmest en vits ? hvilken byer vil du helst bo i såfremt man lister 10 ? Foto
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Huge Flood in Pattaya Thailand - September , 2024 Nyheder fra Pattaya 6 20-09-2024 14:59
Thailand, old Bangkok Central Thailand 5 20-09-2024 08:40
Discover Thailand | The Most Amazing Places in Thailand | Thailand Travel Documentary Hele Thailand 5 19-09-2024 11:33
Dirv. Nyheder på dansk fra Thailand Nyheder på dansk 30 19-09-2024 11:04
Thailand Sink Today - Floods Like a Tsunami Destroys Border Chiang Rai Nord Thailand 5 15-09-2024 11:05

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 112,185,174 Unikke besøg | jQ Blog