Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Det at være thailænder.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-11-2011 18:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja det er der en del der tror de bliver når de har bosat sig der i et par år, måske har de ovenikøbet, som jeg henlevet en tid ude i ødemarken blandt de indfødte, og konen.

Jeg har på trods af alle strabadser de år jeg var aktiv kyllingeopføder og bananfarmer aldrig følt mig som thailænder.

Måske var det udseendet, eller sproget, hvad ved jeg.
En af mine kammerater farvede håret sort, bare fordi pigerne grinede og sagde han ikke kunne blive thailænder.
Og de havde sgu ret.

Jeg er som jeg er, lyst hår og blå øjne, og den kan de æde eller lade være.

Men tilbage til alle de professionelle Wanna Bees, der tror de kan liste ud hvad thailændere tænker, når de tænker.
Glem det, de har en usynlig mur der udelukker alle udlændinge, endda også deres egne der kommer fra forkerte landsdele, godt vi ikke har det sådan i Danmark.Love

Summa sumarum, så har jeg altid følt mig tålt, og accepteret, men ikke rigtigt inde.

Noget i stil med en rig araber der har giftet sig med en lidt utidig dansk datter, og der måske alligevel kan falde lidt af.

De fleste glemmer lidt det er deres kone der rydder vejen for de fleste af problemerne, uden koner var de fleste lost.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2011 01:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

vi bliver aldrig thaier med eller uden sort hår ,vi kommer aldrig ind i varmen , vi vil altid være de fremmede

vi kan se ,lytte og lære på den måde kan vi få en god tilværelse i landet der smiler sammen med konen men blive thaier ALDRIG
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-11-2011 02:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej, ja hvor er det rigtigt, men det er jo ikke i Thailand alene , at det er sådan, vi kender en del Thaier i Danmark Én har været dansk gift , har været i landet i 15 år, men det er hun ikke blevet dansker af. Hun taler et rimeligt dansk og har arbejde, blevet skilt , men er i dag sammen med en anden dansk mand. Har det godt tager til Thailand ( har en voksen søn her ) 2 gange årligt.

Hun har købt hus lidt uden for Bangkok. Alt i alt et menneske der klarer sig selv , som holder af at være i danmark, men som os flygter fra kulden om vinteren, for et stykke tid.

Men dansker , nej det er hun ikke , spørg hende og hun er Thailænder og stolt af det.

Men din nationalitet kan du ikke rende fra uanset hvem du er og hvor du slår dig ned.

Men skal man over hovedet prøve at være andet end det man er ????

ha´en god weekend.
godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
tiny
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-11-2011 10:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 133
Tilmeldt: 29.06.10
 Status: Offline

Jeg har på trods af alle strabadser de år jeg var aktiv kyllingeopføder og bananfarmer aldrig følt mig som thailænder.


hvordan bliver man det, aktiv kyllingeopføder og bananfarmer lyder helt vildt spænende i mine øre godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-11-2011 18:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jo tiny det bliver man når man har været 6 måneder til søs på en kedelig Mærsk pram og skal have 4 måneders ferie.

Efter en måneds tommefingerltrilleri, med 6 kilometer ned til nærmeste værtshus, hvoraf de 3 kilometer var bjergvej, og det eneste befordringsmiddel var en gammel damecykel jeg havde byttet mig til for et par Ray Ban solbriller hos en thailænder, så begyndte desperationen at brede sig.

Så jeg besluttede at blive rigtig thailænder, og byggede et hønsehus, medens svigermor mistroisk så til, den var vist rablet for farangen.

Kyllinger blev indkøbt i kasser à 50 st. plus vaccine og så var forretningen i fuld gang.

Bananplantagen kom sådan lidt mere naturligt, det var bare at plante et par stiklinger fra rødderne af de gamle, men hold da kæft hvor gik det langsomt.

Penge var der ikke rigtigt i det, hønsene var blevet solgt og slagtet inden jeg afmønstrede den næste damper, og palmelunden var fældet så svigermor kunne plante frugttræer.

Men cyklen står der sgu stadigLove
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2011 00:06

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

he he skipper. ja det tager ca 2 år før der kommer en banan.
Og så kun en klase pr stamme.
Men så kan man bruge planten til så meget andet, bla foder til grise - ænder etc.
men når de først er i gang ja så er der jo løbende nye skud.
Penge i det.. njae altså hvis man har mange af dem hjælper det jo. he he

dværghøns er sagen hvis det skal være nemt.
1. man bruger bare 2 æg i stedet for et
2. de holder utøj væk
3. haner slagtes, vejer ca 6 - 700 gr
4. de bliver helt tamme hvis man har lyst til det. faktisk meget sjovt.
5. de skal ikke fodres, med andet end køkken affald.

http://www.facebo...148&type=3
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
At være sømand Film, bøger etc 5 20-07-2023 11:56
Thi LoSu-vandfaldet i Taks Umphang Wildlife Sanctuary vil være lukket fra 1. juli til 31. august Øst Thailand 1 24-06-2023 17:24
Sådan undgår du at være en forfærdelig turist Hele Thailand 1 04-04-2023 07:11
Et tilbud som er for godt til at være sandt !!! Flyselskaber 3 08-07-2022 01:54
Hvor svært kan det være ...... Alt det andet 2 01-02-2022 10:02

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,655,590 Unikke besøg | jQ Blog