| Mærsk betaler skat. | 
| skipper | Skrevet d. 02-11-2011 18:41 | 
|  
 Bruger
 
 Antal indlæg: 3889
 Tilmeldt: 08.05.09
 Status:  
Offline
 
 
 | Jamen det var da dejligt at høre. 
 Men hvor meget betaler de af det indtjente brutobeløb, der ikke bliver oplyst, og så glemmer de selvfølgelig ikke at nævne hvor mange penge de har betalt til de andre lande, men hvad har det med Danmark at gøre?
 
 http://ekstrablad...650389.ece
 
 Nu er Ekstrabladet til at tørre sig i, som den overvejende del af de danske medier er de borgerligt styrede, og dermed under censur fra deres arbejdsgivere.
 
 Så tag det for givet de ikke tør skrive sandheden.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
|  | 
| yindee | Skrevet d. 02-11-2011 23:03 | 
|  
 Bruger
 
 Antal indlæg: 3635
 Tilmeldt: 20.02.09
 Status:  
Offline
 
 
 | hej skipper det er godt nok nogle vilde utrolige historier du kommer med
 
 hvad bliver det næste ,alle danske folketings medlemmer  vil gå 50 prosendt ned i løn
   
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| lindyras | Skrevet d. 03-11-2011 08:43 | 
|  
 Bruger
 
 Antal indlæg: 735
 Tilmeldt: 22.02.09
 Status:  
Offline
 
 
 | Der havde været mere interesandt at se hvor meget de betaler i bestikkelse rundt om i verden... 
 l.r.
 ...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| tinner | Skrevet d. 03-11-2011 14:15 | 
|  
 Bruger
 
 Antal indlæg: 85
 Tilmeldt: 04.06.11
 Status:  
Offline
 
 
 | lindyras skrev:Der havde været mere interesandt at se hvor meget de betaler i bestikkelse rundt om i verden...
 
 l.r.
 
 betaler de bestikkelse tror det kaldes en drifts omkostning, der betales mange penge hverdag til dirv myndigheder,
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| lillemanden | Skrevet d. 03-11-2011 17:54 | 
|  
 Bruger
 
 Antal indlæg: 614
 Tilmeldt: 15.06.09
 Status:  
Offline
 
 
 | Ja , så mangler vi at skulle tro på julemanden og storken så passer hatten 
   | 
|  | 
 | 
|  | 
| skipper | Skrevet d. 03-11-2011 17:59 | 
|  
 Bruger
 
 Antal indlæg: 3889
 Tilmeldt: 08.05.09
 Status:  
Offline
 
 
 | Jeg tror på storken, jeg har selv set den, den havde ligeså tynde ben som min regnelærerinde.  
 
 
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| VanessaM | Skrevet d. 09-12-2011 16:35 | 
|  Bruger
 
 Antal indlæg: 1
 Tilmeldt: 07.12.11
 Status:  
Offline
 
 
 | lindyras skrev:Der havde været mere interesandt at se hvor meget de betaler i bestikkelse rundt om i verden...
 
 Og hvordan ved du det?
   a-kasser
 | 
|  |  | 
|  | 
| lindyras | Skrevet d. 09-12-2011 17:14 | 
|  
 Bruger
 
 Antal indlæg: 735
 Tilmeldt: 22.02.09
 Status:  
Offline
 
 
 | jeg har sejlet ca. 40 år som styrmand og skippir i danske skibe + panama skibe,så jeg  har lidt indblik i hvordan verden hænger sammen Du kommer nogle steder i den 3 verden hvis der er ikke penge til bestille kommer du ikke nogen steder
 ...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| sank | Skrevet d. 10-12-2011 01:40 | 
|  
 Bruger
 
 Antal indlæg: 1828
 Tilmeldt: 05.10.09
 Status:  
Offline
 
 
 |  Alle dage har Toldere og andre myndigheder fra Nordkap og til Sydpolen fået et par flasker for at ekspeder lidt hurtigt  | 
|  | 
 | 
|  | 
| nick | Skrevet d. 10-12-2011 10:09 | 
|  
 Bruger
 
 Antal indlæg: 285
 Tilmeldt: 01.12.09
 Status:  
Offline
 
 
 | sank skrev:
  Alle dage har Toldere og andre myndigheder fra Nordkap og til Sydpolen fået et par flasker for at ekspeder lidt hurtigt   
 den der smører godt, kører godt. Her tænker jeg ikke kun på Mærsk, geneneralt over alt i verden, selv i lille søde rare flinke Danmark gives der milde gaver, til gavn og glæde for alle
 
 lindyras du skriver
  jeg har sejlet ca. 40 år som styrmand og skippir i danske skibe + panama skibe  
 blev der ikke smurt lidt mere, i de skibe som var indregistreret  i  Panama, lovene i Panama  var ikke så strenge
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| skipper | Skrevet d. 10-12-2011 13:48 | 
|  
 Bruger
 
 Antal indlæg: 3889
 Tilmeldt: 08.05.09
 Status:  
Offline
 
 
 | Selv i muslimske lande skete det at der blev krævet en flaske, jeg kan huske vi lå i Suez-Kanalen og rederiagenten kom om bord, han ville have en flaske Whisky på bordet inden han begyndte at fungere, skipperen gav ham så en flaske. 
 Godt nede i flasken fik han øje på vores stewardesse der var ved godt huld, han sprang op af stolen og forfulgte hende ned ad gangene til det lykkedes hende at låse sig inde på et af kamrene.
 
 Han stod udenfor og hamrede på døren, og udstødte parringslyde til de endelig fik ham bugseret op til skipperen igen.
 
 Han var godt stiv da han gik ned ad gangvejen, og mon han ikke havde fået 50 rap i rumpen hvis han var blevet taget.
   Anarki eller Kaos.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| lindyras | Skrevet d. 10-12-2011 17:55 | 
|  
 Bruger
 
 Antal indlæg: 735
 Tilmeldt: 22.02.09
 Status:  
Offline
 
 
 | Di gange jeg har været igemmen suezkanalen (ca 25 gange) koster det rederiet omkring 75.000 dk i kanalafgift for en lille 299 brt. plus en box marlbore til toldere og de andre tyveknægte for at få et stempet for at komme igennem canalen,,   ...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| yindee | Skrevet d. 11-12-2011 05:39 | 
|  
 Bruger
 
 Antal indlæg: 3635
 Tilmeldt: 20.02.09
 Status:  
Offline
 
 
 | lindyras skrev:
Di gange jeg har været igemmen suezkanalen (ca 25 gange) koster det rederiet omkring 75.000 dk i kanalafgift for en lille 299 brt. plus en box marlbore til toldere og de andre tyveknægte for at få et stempet for at komme igennem canalen,,  
 299 brt. ja det var store skibe den gang min første damper i den klasse var Mary Else Tholstrup
 
 
  
 LPG tanker MARY ELSE THOLSTRUP awaiting berth at Fawley circa 1966
 Built 1965
 Owner: Tholstrup
 Manager: Kosangas
 GRT 500, Length 172, beam 30 feet
 Single screw diesel
 | 
|  | 
 |