Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Folkepensionen,s grundbeløbet
DKPete
#41 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-08-2012 15:58

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 07.11.11
 Status: Offline

Hold da op..... et yderst relevant & uskyldigt indlæg fra tråstarter ender i den helt stor tilsvining.... hvad sker der lige...fatter ikke at alt skal ødelægges med personfnidder til højre og venstre. Hvad er det lige med Thai baserede fora der gør at alt ender i trusler, had, tilsvining etc ?
Er stadig et godt stykke vej fra pensionen - men har da tænkt over hvordan jeg til sin tid vil klare skærene derude - har som så mange andre en ok pension.... men kun i 10 år - så enten må man jo så rejse hjem igen (kan sikkert ikke få konen med pga af en eller anden ny lov til den tid) eller håbe på at man ikke lever mere end 10 år.........
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#42 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-08-2012 16:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

@DKPete du skriver

Er stadig et godt stykke vej fra pensionen - men har da tænkt over hvordan jeg til sin tid vil klare skærene derude - har som så mange andre en ok pension.... men kun i 10 år - så enten må man jo så rejse hjem igen (kan sikkert ikke få konen med pga af en eller anden ny lov til den tid) eller håbe på at man ikke lever mere end 10 år.........


mon ikke vores pension slår til herude, vi får måske mindre penge mellem hænderne, men hvad når vi kommer op i alderen bliver vores behov mindre

det eneste der kan slå min økonomi i stykker, er en svær og længere varende sygdom, det koster jo herude og mange kan slet ikke få en forsikring herude grundet deres alder

medicin udgifter kan også blive store, jo jo der er mange slanger i paradiset. Vi må leve livet, og nyde det mens vi kan
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#43 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-08-2012 22:36

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

ida skrev:
Yes en ivrig men Sølle fyr ham manse, går meget op i penge og materielle goder. Jeg tror han ønskede tråden genoprettet af den ene grund, at han var så tæt på at få million spørgsmålet, ”hvor meget er du selv værd”.
Havde sikkert fundet både bankbog og scanner frem, så alle kunne få syn
for sagen. Jeg kan blive helt overvældet som den mand dog kan excellere i
fremmedord, uh jeg får næsten myrepatter over hele kroppen.

De eneste der forsøger at gøre de gode øvrige medlemmer til en flok indavlede fjolser uden særlige evner, er de få, der som altid har for vane at nedgøre andre i et ynkeligt forsøg på at bekæmpe deres egen følelse af mindreværd.

Og du DK.. Kryptisk svar,.. min bare r..

En læge kun opnå autorisation, hvis lægeløftet er aflagt. Nogle
videnskabelige kandidater afstår fra at aflægge lægeløftet og er dermed
afskåret fra at bruge betegnelsen læge, men kan få lov til at bruge
betegnelsen cand.med.

hvad rager det da også dig hvad andre tjener deres penge ved, bliver de bedre eller dårligere mennesker i dine øjne alt efter titel?

Du forsøger bare at puste til ilden, og uden grund sætte et medlem i et dårligt lys og med den mistænksomhed ville jeg også være påpasselig med at oplyse for meget om mine meritter, havde du forventet at få tilsendt eksamens papirer eller hvad? og
syntes du virkelig det er passende med dine udtalelser?

Næh du,.. manse og andre små mænd, ved I ikke at mindreværdskomplekser er noget så destruktive men ok den gode nyhed er at det er noget man kan gøre noget ved. Men der kan være lang vej igen, så længe I end ikke er i stand til at acceptere en quinde kan være jer langt overlegen både uddannelsesmæssigt og økonomisk.
At I så ikke kan forstå at en Q, det til trods kan være et yderst elskværdigt menneske, gør mig flov på jeres vegne. Jeres jalousi og
selvmedlidenhed er ynkelig. Skam jer.


Tillykke, din fantasi ligger på et meget højt niveau.! Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
journalistdk
#44 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2012 00:49

Bruger

Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 24.07.12
 Status: Offline

lillemanden skrev:

Vi ( som ikke bor derude ) skal jo bevise at vores indtægt er minst 65000 baht pr md. det er jo i dagens kurs 12500 kr jeg er ikke sikker på om det er samme regler for jer der bor der .



Jeg bed mig lige mærke i denne stump.

Hvad går det ud på?
Er det for at opnå non immigrant visum hos konsulen?
Eller er det noget immigration formalia?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#45 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2012 06:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 857
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

journalistdk skrev:
lillemanden skrev:

Vi ( som ikke bor derude ) skal jo bevise at vores indtægt er minst 65000 baht pr md. det er jo i dagens kurs 12500 kr jeg er ikke sikker på om det er samme regler for jer der bor der .



Jeg bed mig lige mærke i denne stump.

Hvad går det ud på?
Er det for at opnå non immigrant visum hos konsulen?
Eller er det noget immigration formalia?



hej de 65000 baht er hvad du skal have i indtægt pr. mdr. for at få et Non-immigrant visa som laves om til et Retirement Visa
læs mere her http://www.siam-l...rement.php

du kan også søge om Retirement Visa via Det Kongelige Thailandske General Konsulat i Hvide Sande
se her http://www.thai-c...ngs%20visa
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
journalistdk
#46 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2012 08:37

Bruger

Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 24.07.12
 Status: Offline

per1234 skrev:
journalistdk skrev:
lillemanden skrev:

Vi ( som ikke bor derude ) skal jo bevise at vores indtægt er minst 65000 baht pr md. det er jo i dagens kurs 12500 kr jeg er ikke sikker på om det er samme regler for jer der bor der .



Jeg bed mig lige mærke i denne stump.

Hvad går det ud på?
Er det for at opnå non immigrant visum hos konsulen?
Eller er det noget immigration formalia?



hej de 65000 baht er hvad du skal have i indtægt pr. mdr. for at få et Non-immigrant visa som laves om til et Retirement Visa
læs mere her http://www.siam-l...rement.php

du kan også søge om Retirement Visa via Det Kongelige Thailandske General Konsulat i Hvide Sande
se her http://www.thai-c...sa[/quote]

Ja men det er vel netop betingelserne for dem der gerne vil bo i Thailand.
Og som også gælder for dem bor der allerede og gerne vil fortsætte med det.
Så er der også den berømte regel med de 800.000 i banken, samt kombinationen af indkomst og formue.

Mens dem der bare vil tilbringe vinterhalvåret, jo bare kan nøjes med et par non immingrant eller turistvisa i forlængelse af hinanden, dertil er kravene jo ikke lige så skrappe.

Det var dér, jeg ville hen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FCK
#47 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2012 10:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2697
Tilmeldt: 17.10.10
 Status: Offline

journalistdk skrev
Mens dem der bare vil tilbringe vinterhalvåret, jo bare kan nøjes med et par non immingrant eller turistvisa i forlængelse af hinanden, dertil er kravene jo ikke lige så skrappe.

Det var dér, jeg ville hen.


korrekt du kan nøjes med et par et par non immingrant eller turistvisa i forlængelse af hinanden, som betyder du skal ud af landet et par gange

et Retirement Visa, har den store fordel at du kan blive i landet i op til et år, den kan fornyes det koster kun 1900 baht for et år
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#48 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2012 10:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Undskyld at jeg blander mig,- men er der ikke forskel på om man er Thai-gift eller ikke??
Jeg var selv ude for forskel ved Non imigrant 0.(Nyt stempel).
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#49 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2012 11:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Undskyld at jeg blander mig,- men er der ikke forskel på om man er Thai-gift eller ikke??
Jeg var selv ude for forskel ved Non imigrant 0.(Nyt stempel).


Alt er lidt nemmere, hvis du er gift eller har børn i Thailand, det er min erfaring
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
#50 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 05:48

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Nu da vi har godt gang i debatten om grundbeløb for folkepension og invalidepension, så har jeg et spørgsmål. - Men måske er der ingen af disse "uheldige" her.
Eksempel:
Hvis man som 45-årig invalidepensionist flytter til Thailand og lever godt af sin medbragte pension, - hvad så den dag man skal overgå til folkepension (og stadig bor i Thailand, evt. med både kone og barn)?
Så kan man efter mine udregninger kun få udbetalt en brøkpension der siger 30/40 af normalt grundbeløb.
Hvad indflydelse får det på "long-stay visa"? - Kan man overhovedet vedblive at opholde sig i Thailand uden at have lagt "en god dyne" tilside, så man kan fremvise en solid bankbog??
Håber på en seriøs debatgodag



Hej Al48, hvis man har været førtids/invalidepensionist så går man ikke på brøkpension, men over på folkepensionens grundbeløb.

Med dagens kurs kan man ikke få sit visum forlænget da grundbeløbet kun vil være ca. 39.500 baht.

Så selv om man har gifte visum og børn med en thai så er det ikke mulig.

Forlængelse af et gifte visum kræver du har endten eller.

minimum 40.000 bath tilsendt fra udlandet eller

en bankbog i en thai bank på 400.000 baht.

Intet af disse ting kan kombineres eller konens indtægt kan bruges.



Police Order No. 777-2551

(6) In case of marriage with a Thai lady, the husband who is an alien must have an average annual income of not less than 40,000 baht per month or a money deposit in a local Thai bank of not less than 400,000 baht for the past 2 months for expenses within a year.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#51 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 06:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1757
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

dingdong skrev
Med dagens kurs kan man ikke få sit visum forlænget da grundbeløbet kun vil være ca. 39.500 baht.


husk de fleste pensionister får også ATP ca. 3000 baht. pr mdr
lægger du de to tal sammen er den hjemme i olie
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
#52 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 07:11

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline

5.713 krr03; x 5.31 = 30.336 det er grundbeløb.
hertil kommer så atp. som for de fleste ligger på omkring

5. - 6.000 baht. Hvis de har været arbejdsaktive


Så IT den er ikke hjemme. Jeg skulle selvfølgelig have skrevet grundbeløb incl. atp ca 39.000 baht


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#53 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 07:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

dingdong skrev:
AL 48 skrev:
Nu da vi har godt gang i debatten om grundbeløb for folkepension og invalidepension, så har jeg et spørgsmål. - Men måske er der ingen af disse "uheldige" her.
Eksempel:
Hvis man som 45-årig invalidepensionist flytter til Thailand og lever godt af sin medbragte pension, - hvad så den dag man skal overgå til folkepension (og stadig bor i Thailand, evt. med både kone og barn)?
Så kan man efter mine udregninger kun få udbetalt en brøkpension der siger 30/40 af normalt grundbeløb.
Hvad indflydelse får det på "long-stay visa"? - Kan man overhovedet vedblive at opholde sig i Thailand uden at have lagt "en god dyne" tilside, så man kan fremvise en solid bankbog??
Håber på en seriøs debatgodag



Hej Al48, hvis man har været førtids/invalidepensionist så går man ikke på brøkpension, men over på folkepensionens grundbeløb.

Med dagens kurs kan man ikke få sit visum forlænget da grundbeløbet kun vil være ca. 39.500 baht.

Så selv om man har gifte visum og børn med en thai så er det ikke mulig.

Forlængelse af et gifte visum kræver du har endten eller.

minimum 40.000 bath tilsendt fra udlandet eller

en bankbog i en thai bank på 400.000 baht.

Intet af disse ting kan kombineres eller konens indtægt kan bruges.



Police Order No. 777-2551

(6) In case of marriage with a Thai lady, the husband who is an alien must have an average annual income of not less than 40,000 baht per month or a money deposit in a local Thai bank of not less than 400,000 baht for the past 2 months for expenses within a year.


Hej.
Altid rart med kvalificeret svar fra en der har "tjek" på disse ting.
Jeg var ikke klar over, at det kom an på hvad man havde "lavet", om man kom på brøkpension eller ikke.
Har altid haft, den åbenbare fejlopfattelse, at det kom an på ens bopæl mellem 15 og 55år. -Men man kan jo lære meget af "de vise".
-Man får også folkepension / brøkpension selvom man aldrig har været på arbejdsmarkedet.

Vedrørende indtægten har jeg lige ladet mig fortælle, at det er brutto-indkomsten der er gældende, og altså ikke hvad man får udbetalt efter skat og andre fradrag.
Dette undrer mig lidt, da man jo så i realiteten kan bo i Thailand med en netto-indkomst langt under de 40.000baht der omtales i månedlig beløb. -Er der nogen, der har helt styr på dette?? - F. eks. får et fastboende medlem på DTW kun overført lige godt 30.000baht pr. md.??

PS:PS:- Hvad er et "gifte-visum"?? Har aldrig hørt om det,- men nu er mit hovede heller ikke så stort.
Godmorgen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#54 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 07:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1757
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Non-Imm "O", gives til personer, der enten er thaigift eller er pensionister (50 +).

Gift med thailænder
(support of thai wife)

Krav til visum


Gift med en thailænder. Gælder udenlandske mænd gift med thaikvinde.

Dokumentation til visum ansøgning


Pas samt kopi af siden med billede.

Billede, 4*6 cm.

Dåbsattest og kopi heraf.

Vielsessattest og kopi heraf.

Krav til forlængelse, permission to stay


Have et gyldigt Non-Imm visum.

Den udenlandske part skal have en indkomst på min. 40.000 baht/mdr eller

Bank indestående på mindst 400.000 baht.

Bank indestående skal dokumenteres over en periode inden ansøgningen, men usikkert om er 2 eller 3 mdr.

Muligvis er en kombination af indtægt og bankindestående også en mulighed og muligvis er det også en mulighed at dele eller hele indtægten kan komme fra den thailandske part.

Indkomsten kan være f.eks. pension i Danmark.

Dokumentation til ansøgning om forlængelse - permission to stay


Ansøgning, formular TM 7. Den kan hentes herfra.

Pas samt kopi af siderne med billede, visum samt indrejse stempel.

Billede, 4*6 cm.

Vielses attest og kopi.

Kontoudskrifter fra thailandsk bank for seneste 3 måneder, hvis bank indestående bruges istedet for indkomst. Verificeret af banken.

Dokumenter, der viser din indtægt, hvis en sådan haves. Disse skal verificeres af den danske ambassade i Bangkok eller det danske konsulat i Pattaya. Om dokumenterne skal være oversat til engelsk vides ikke.

Stammer indtægten fra arbejde i Thailand skal følgende vedlægges:
Kopi af arbejdstilladelse
Brev fra arbejdsgiver der bekræfte lønnen.
Personlig skattebetaling de seneste 3 mdr. (PND1).
Kvittering for betalt skat sidste år.
Dokumentation for at ægteskabet er ægte og lever sammen. F.eks. billeder i og omkring hjemmet, lejekontrakt, Gule husbog hvis du har en sådan.

Ægtefællens ID kort og kopi heraf.

Ægtefællens husbog og kopi.

Kort over bopæl

Interview med begge parter for at bekræfte at ægteskabet er ægte og at I lever sammen.

Helbredsattest. Nogle immigrationskontorer vil stadig se en sådan attest. Den fåes på alle klinikker for et beskedent beløb.

Ansøgning skal indgives inden datoen "admitted until", indenfor visumets gyldighed.

hentet her http://www.thaigu...umkrav.htm
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#55 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 07:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Fint IT: Thumb

Det der undrer mig er bare denne linie:
Den udenlandske part skal have en indkomst på min. 40.000 baht/ --???

Den siger jo intet om at det skal være 40.000baht der kan bruges til forbrug i Thailand (indsættes på thai-konto hver måned).
Har forhørt mig andetsteds, og der fortælles af fastboende at det i realiteten er ens bruttoindkomst, der nævnes. -Dvs. man kan opholde sig i landet med kun evt. 20.000baht pr. md. netto.
-----------------------
Det skulle være det samme som lige nu i mit tilfælde:
Ved opnåelse af Non Immigrant 0 visa, skal jeg jo medsende bevis for en vis indtægt her i DK.
Det er brutto-indtægten de går ud fra,-hvad jeg får udbetalt til forbrug rager dem en høstblomst,-åbenbart. Men det er da det jeg skal leve for i Thailand???godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#56 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 08:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Det der undrer mig er bare denne linie:
Den udenlandske part skal have en indkomst på min. 40.000 baht/ --???


vi snakker bruttoindkomst, ikke hvad du får udbetalt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#57 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 08:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
Det der undrer mig er bare denne linie:
Den udenlandske part skal have en indkomst på min. 40.000 baht/ --???


vi snakker bruttoindkomst, ikke hvad du får udbetalt


-Ja, men det er jo ikke sikkert man kan leve for den i Thailand???godagskaal
Man kan jo sagtens f. eks. have 50.000baht indbetalt brutto,- men kun 25 -30.000bath netto udbetalt efter skat osv. til forbrug.
-Hvor er ens "selvforsørgelse" så henne ?? Stres
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#58 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 09:27

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Hvis man ikke kan klare sig, saa skal man blive hjemme i lille danmark der bliver man jo fodret med tilskud i baade H og R.

Een paa en anden side kan jo ikke andet end at brokke sig over hvor fattig han er i thailand, ja han er naermest ved at stritte.

25 - 30.000 baht er ikke det vilde hvis man vil leve nogenlunde anstaendigt, for saa billigt er det nu heller ikke at leve i thailand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#59 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 09:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Vanilla skrev:
Hvis man ikke kan klare sig, saa skal man blive hjemme i lille danmark der bliver man jo fodret med tilskud i baade H og R.

Een paa en anden side kan jo ikke andet end at brokke sig over hvor fattig han er i thailand, ja han er naermest ved at stritte.

25 - 30.000 baht er ikke det vilde hvis man vil leve nogenlunde anstaendigt, for saa billigt er det nu heller ikke at leve i thailand.


Det mener jeg også Thumb
Men i deres vejledninger skriver de jo at man ved ansøgning skal være selvforsørgende. -Hvordan hænger det lige sammen??
Men det er måske bare TIT. dril
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#60 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2012 09:34

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Hva' de skriver, det kan man ikke altid regne med ! Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.59 sekunder | 112,187,432 Unikke besøg | jQ Blog