Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 2 gæst(er)
 Udskriv emne
Kaerlighed eller penge ?
per1234
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 04:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 857
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

hej alle

tillid er godt skriver flere, konen/damen/kærestem/pigen kan bruge hvad hun har lyst til uden at vi kontrollere hende

ok, vi prøver nu med et tænkt eksempel

din kærlighed kvinden som du jo elsker og har fuld tillid til, vil nu købe en ny bil til hendes højt elskede bror. Han har lagt 10.000 i udbetaling og nu skal i betale renter og afdrag på bilen 15.000 baht pr. mdr. de næste 8 år

hvad siger du til det ved ikke gælden reglen, hun kan bruge hvad hun vil stadigvæk ved ikke vil du kontrollere, at det er hendes bror der får bilen, eller tror du på hvad hun siger, for husk tillid er godt ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 04:44

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

He he he, sikken et eksempel. Enhver kvinde med sund fornuft vil vel ikke poste penge i andre familiemedlemers biler, huse osv.

Laeg maerke til at jeg skrev : SUND FORNUFT !

Med hensyn til at bruge hvad hun vil, der taler jeg jo ogsaa om SUND FORNUFT ! akkurat ligesom jeg maa handle med SUND FORNUFT !

En kvinde som insistere paa at betale gildet baade her og der kan jeg ikke have tillid til, de findes og farang som hopper paa limpinden findes ogsaa i hobetal..........

Hvis den elskede bror vil ha' en bil, saa kunne han jo starte med at finde et job.......

Jeg har faktisk et dugfrisk eksempel :

En bekendt af mig, har en kaereste som faar lommepenge, hun spurgte saa forleden sin kaereste om hendes bror ikke lige kunne " laane 100.000. til en minibus Broderen koere tuk tuk oppe paa landet, han havde nu fundet ud af, at han kunne tjene det samme ved at koere minibus 2 dage om uden, frem for tuk tuk hver eneste dag. Hvad det gaar over til aner jeg ikke, da det jo ikke er min business...........Dog kunne brodren lige pludselig godt noejes med at " laane " 50. 000. Vi taler her om et forhold som har staaet paa i 1 aars tid.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 08:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

he he

Vanilla skrev
Med hensyn til at bruge hvad hun vil, der taler jeg jo ogsaa om SUND FORNUFT ! akkurat ligesom jeg maa handle med SUND FORNUFT


med andre ord du udfører en form for kontrol
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 09:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Vanilla skrev:
Det er heller ikke sjaeldent at jeg hoere at man skal tjekke sin kone, eksempelvis ved at gaa i bad og lige lade sin pung ligge fremme med en tusse som stikker ud og naermest raaber TA' mig TA' mig.



Den slags kan bringe mit p.. i kog, og få mig op i det røde felt. - Lige som en vis anden "herre" på en anden side med alle hans forskellige "tests" af sin vidunderlige trofaste forhenværende luxusluder.
Det er efter min mening langt under det moralske lavmål. -Ikke så mærkeligt at den type "båtnakker" kommer til Thailand for at finde sig en "kone". -De danske kvinder gennemskuer dem jo med det samme. -De må jo være evigt mistroiske.
-Og skal man ikke som ægtepar/samlevende kunne stole 100% på hinanden? ved ikke

PS. Undskyld, men jeg får det helt dårligt bare ved at tænke på den slags Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 09:27

Bruger

Antal indlæg: 354
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

ATM,

misforstå mig rigtig, som jeg læser og forstår dig soi7, 30.000 i lomme penge, er det ikke en misforståelse, omregnet er det ca 6000 danske kroner, hvor mange i danmark dig selv inklusive har det beløb til sjov

Jeg mener blot at i de tilfælde hvor en falang giver fx. 30K/md ,ikke er smart , eller manden skal nok kun regne pigen for et køb, ikke kærlighed, men han kunne jo prøve at chekke om hun ville blive i "forholdet" ved fx. 10K /måned, hvilket vel også er alt for meget i LOS som lommepenge, så der kunne købes lidt mad og tøj også for det beløb :)

Desværre er der så mange historier om hvor en falang bliver snydt, men ofte er de evt. lidt skyld i det selv, der må have været lidt alarmklokker der har ringet inden det går helt galt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 11:27

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

Vanilla skrev:
Saadan Kalle, det er nemlig saadan det skal koere.

At du ikke kender nogen med den mundtlige kontrakt forstaar jeg ikke, jeg kender mange. Ja, af dem jeg kender er det et faatal der lever som du og jeg.........Soergeligt ? JA !

Naar jeg moeder andre danskere, faar jeg tit spoergsmaalet, naa, hvor meget giver du saa din kone pr. md ? jeg behoever ikke at fortaelle at jeg er ved at braekke mig.....vel ?


Ja det er sgu godt nok sørgeligt hvis man lever sådan og skal sidde og føre sig frem med hvad giver du konen pr mnd så må det da være nemmere og gå ud og købe sig noget finskåret noget behovet er der ;-).

Lidt trist at det skal være sådan og de kvinder er tvunget til at skulle stille op til noget der er så uværdigt men som sagt heldigvis er der ingen vi kender der har det sådan at koner og kærester skal stå med hatten i hånden.

Så Vanilla her er vi meget ens Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 11:34

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

AL 48 skrev:
kalle skrev:
Her hos os er det sådan at vi er fælles om det hele da konen også har en rimelig indtægt.

Vi går ud og handler det vi mangler både i husholdningen eller til os selv uden at skulle stå til regnskab for hinanden og det fungerer udmærket.

Og selv om enten konen eller jeg en dag skulle stå uden indtægt så blev det heller ikke noget problem udover så måtte man skære ned i luksusen i dagligdagen og spare der.

For uanset om det er den ene eller den anden der gik hjemme så er man jo stadig ligeværdig den ene laver kassen og den anden tager sig af det derhjemme og det er jo begge dele et job der skal værdsættes.

Og har nu aldrig hørt om såkaldte kontrakter hvor hustruen får ex antal kr og så er den skid slået ( ikke at der ikke er nogen der har det sådan ) men kender bare ingen og det er vel også lidt uværdigt.


Jeg kender heller ingen der har lavet decideret kotrakt, - men har dog kendskab til flere der har mundtlig aftale.
Men dem om det. -Så ved konen jo også hvad hun har at gøre godt med, og kan evt. planlægge ud fra det.

Er der derimod tale om et fast månedlig beløb uden for al budget, dvs. decideret lommepenge for at holde på hende, -ja, så brækker jeg mig sammen med Vanilla Sad

PS. Jeg er heller ikke gift for at holde på hende,-og nu har vi da holdt sammen i 4½år.



Hej AL det ville da også være det mest tåbelige man kan gøre at gifte sig med en kvinde for at holde på hende, det kan da ikke føre til noget godt for nogen af parterne.
Man er vel sammen med eller uden giftermål fordi man har det godt sammen og forhåbenligt elsker hinanden alt andet er da helt hen i skoven.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 11:43

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

ATM skrev:
misforstå mig rigtig, som jeg læser og forstår dig Vanilla, kan din kone bruge hvad hun har lyst til uden at stå til ansvar over for jeres fælles økonomi

Nu tror jeg ikke med det jeg læser at det er sådan Vanilla mener det og kan da læse hvad Vanilla før har skrevet af hans kone har et fornuftigt forhold til penge og ved hvad hun laver,
Men det uværdige i at ens kone eller kæreste eller what ever skal skal stå med hatten i hånden og samtidigt skal stå til rengskab for hver bøjet 5 øre hun bruger,

misforstå mig rigtig, som jeg læser og forstår dig soi7, 30.000 i lomme penge, er det ikke en misforståelse, omregnet er det ca 6000 danske kroner, hvor mange i danmark dig selv inklusive har det beløb til sjov



Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 11:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1757
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hej kalle

konen skal da ikke stå med hatten i hånden
derfor har vi lavet et budget,, der siger faste udgifter, opsparing, forsikringer og meget andet

Fruen i Huset råder over X antal Baht til fis og ballade, det samme gør jeg: ønsker jeg nyt værktøj til, lad os sige 20.000 snakker vi om det.

vil Fruen i Huset have en ny guldkæde ...gud for byde det.. snakker vi om det

kontrol eller sund fornuft, vi kontrollerer vores bankbøger jævnligt
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 16:54

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

M55 skrev:
he he

Vanilla skrev
Med hensyn til at bruge hvad hun vil, der taler jeg jo ogsaa om SUND FORNUFT ! akkurat ligesom jeg maa handle med SUND FORNUFT


med andre ord du udfører en form for kontrol


Nu ved jeg ikke om du kan laese eller ej, eller du bare aevler. proev at stave dig igennem hvad jeg har skrevet, og du vil forstaa..............MAASKE !

Hvis kvinden er blank og uden oekonomisk sans ( den vil jeg lure det promte ) ville jeg aldrige spille med haneben, det er saare enkelt !

Jeg mener at jeg har en 6'te sans......Lad mig se din paaklaedning, lad mig hoere at du formulere dig, og jeg skal sige hvilken uddannelse du har, og hvor du kommer fra i TH....Simpelt.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ezal
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 17:39

Bruger

Antal indlæg: 59
Tilmeldt: 04.10.09
 Status: Offline

Det kommer jo ikke an på uddannelse det hele. Kea har gået 8 år i skole, men er stadigt langt mere fornuftig med penge end mig.

Hun kan finde ud af at spare, det er mig der køber røde bøffer og god rødvin til skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 19:55

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline

Vi lever som det passer os bedst og vi lader andre leve som det passer dem bedst.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-10-2012 21:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1814
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Donna har gået i skole i ca. 16 år,- og er en NÆRIGRØV driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dutling68
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2012 02:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 99
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

dingdong skrev:
Vi lever som det passer os bedst og vi lader andre leve som det passer dem bedst.



Bedre kan det vist ikke siges Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2012 03:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

Vanilla skrev:
M55 skrev:
he he

Vanilla skrev
Med hensyn til at bruge hvad hun vil, der taler jeg jo ogsaa om SUND FORNUFT ! akkurat ligesom jeg maa handle med SUND FORNUFT


med andre ord du udfører en form for kontrol


Nu ved jeg ikke om du kan laese eller ej, eller du bare aevler. proev at stave dig igennem hvad jeg har skrevet, og du vil forstaa..............MAASKE !

Hvis kvinden er blank og uden oekonomisk sans ( den vil jeg lure det promte ) ville jeg aldrige spille med haneben, det er saare enkelt !

Jeg mener at jeg har en 6'te sans......Lad mig se din paaklaedning, lad mig hoere at du formulere dig, og jeg skal sige hvilken uddannelse du har, og hvor du kommer fra i TH....Simpelt.....



Ja prarl har du jo altid været god til, gad edenlig vide hvad der fik hende til at samle dig op fra rendestenen igen hvor du jo efter eget udsagn lå og roede rundt med gardehuer og 7 eleven skøger som du jo yndede at fortælle om for ikke så længe siden var det mon dine smukke tatoveringer eller arven, det er da kun godt hvis du endelig har fået styr på dit liv men lad os nu se hvor lang lunten er, forløbig vil jeg nu sige som Poul Nyrup " stueren det blir du nok aldrig" drille
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ATM
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2012 04:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 204
Tilmeldt: 23.09.10
 Status: Offline

ezal skrev:
Det kommer jo ikke an på uddannelse det hele. Kea har gået 8 år i skole, men er stadigt langt mere fornuftig med penge end mig.

Hun kan finde ud af at spare, det er mig der køber røde bøffer og god rødvin til skaal


hej ezal

kender ikke dig eller Kea, du skriver hun er fornuftig med penge , det skyldes måske at hun har lært, at der skal arbejders for at få penge, eller hun kommer fra fattige kår, hvor pengene var små. lidt på kistebunden skader jo ikke, vel
hatten af for Kea Thumb

et gammel ordsprog siger: Hvad der kommer nemt går nemt , løgn er det ikke, min lottogevinst forsvandt som dug for solen, de...
40 kroner var væk på under 5 min Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2012 05:47

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Pleasantville skrev:
Vanilla skrev:
M55 skrev:
he he

Vanilla skrev
Med hensyn til at bruge hvad hun vil, der taler jeg jo ogsaa om SUND FORNUFT ! akkurat ligesom jeg maa handle med SUND FORNUFT


med andre ord du udfører en form for kontrol


Nu ved jeg ikke om du kan laese eller ej, eller du bare aevler. proev at stave dig igennem hvad jeg har skrevet, og du vil forstaa..............MAASKE !

Hvis kvinden er blank og uden oekonomisk sans ( den vil jeg lure det promte ) ville jeg aldrige spille med haneben, det er saare enkelt !

Jeg mener at jeg har en 6'te sans......Lad mig se din paaklaedning, lad mig hoere at du formulere dig, og jeg skal sige hvilken uddannelse du har, og hvor du kommer fra i TH....Simpelt.....



Ja prarl har du jo altid været god til, gad edenlig vide hvad der fik hende til at samle dig op fra rendestenen igen hvor du jo efter eget udsagn lå og roede rundt med gardehuer og 7 eleven skøger som du jo yndede at fortælle om for ikke så længe siden var det mon dine smukke tatoveringer eller arven, det er da kun godt hvis du endelig har fået styr på dit liv men lad os nu se hvor lang lunten er, forløbig vil jeg nu sige som Poul Nyrup " stueren det blir du nok aldrig" drille


Takker for dit sure opkast........Grin Det er jo min helt personlige holdning jeg skriver, saa vidt jeg ved er ingen blevet rakket ned i denne traad, altsaa udover mig, af dig...........Styr paa mit liv ? jo tak. Indroemmet der var lige en periode, som ikke var saa heldig.....:-(


I oevrigt klae'r det dig ikke at blive personlig. Hvis du ikke har set det, saa er mit profil navn Vanilla.

Ha' en dejlig dag !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kalle
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2012 06:51

Bruger

Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 03.02.12
 Status: Offline

dingdong skrev:
Vi lever som det passer os bedst og vi lader andre leve som det passer dem bedst.



Vil da også give dig ret i hvad du skriver men tror dog så samtidigt ikke at der ikke er nogen der ser på hvordan andre lever og forhold er contra deres eget.

Vi er jo nok alle mere eller mindre præget af vores egne forældres liv og den erfaring vi selv har draget gennem vores liv og så bruger dette som rollemodel med det gode eller dårlige som det fører med sig og så sorterer så det passer bedst i vores eget forhold.

For er der noget vi mennesker nok er gode til så er det jo nok at dømme andre og så glemme at se på os selv.

For hvad der er godt for nogen er dårligt for andre men det er vel også derfor at vi sidder og læser og deltager i de forskellige debatter drager vores konklusioner og tager det med derfra man syntes man kan bruge.

Og det være sig kærlighed, penge, forhold og hvad der ellers rører sig både i det skrevne her eller andre steder samt ude i det virkelige liv for vi bliver jo nok mere eller mindre præget af det hele det være sig det gode eller dårlige som vi oplever.

Kan se der er en der har skrevet om eller henviser til overvågningssamfund i en evt ny debat herinde og er det ikke mere eller mindre det vi også gør her overvåger hinanden og giver vores besyv med på både godt og ondt med både gode og dårlige råd om hvordan vi alle skal leve vores liv dog forhåbenligt uden at skulle trække noget ned over hovedet på andre.

For i sidste ende lever vi jo nok som det passer os bedst som du selv skriver og gudskelov for det.

Vil slutte med en rigtig god week-end til alle heroppe fra det kolde nord hvor den første sne lagde sig idag men kun ni uger til ferien hurra.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dingdong
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2012 09:10

Bruger

Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 04.10.12
 Status: Offline

@kalle

På mig virker trådstarten som noget i retning sf, hallo hallo har i set mig og konen vi er dygtige.

Nedgørelsen af andre er vel ganske tydeligt for de fleste.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2012 09:14

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

dingdong.

Hvis traaden er for sart til dig, saa undlad dog at blande dig i debatten.......Mange mener aabenbart at der ikke er forskel paa fisk, jeg har saa en anden mening.

" Hallo hallo, har i set mig og konen, vi er dygtige " Hvor vil du hen med det ? Jeg har en mening, dette er et debatforum, laengere er den sq da ikke...........Men hvor er det dog typisk....Grin

Jeg nedgoere da ingen, jeg mener bare at der er forskel paa folk afhaengig af hvilket miljoe de kommer fra.......Stop dog med at blive toessefoernaermet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1231 28-07-2024 11:49
Når børn slås for penge Discover Thainess 8 22-04-2024 07:21
Hvis du opholder dig i Pattaya.Husk altid dit pas eller en fotokopi Nyheder fra Pattaya 3 23-11-2022 09:17
Thai Airways sælger ud af deres ejendomme for at rejse penge til at betale deres gæld Flyselskaber 1 30-06-2022 09:35
Tutzing har fået færre penge i kommunekassen end budgetteret Den Royale blog 1 10-02-2021 08:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 112,183,941 Unikke besøg | jQ Blog